کارشناس آمریکایی: اوضاع مالی اروپا بحرانی است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کارشناس آمریکایی: اوضاع مالی اروپا بحرانی است

کارشناس آمریکایی گفت وضعیت مالی اروپا به خاطر تحریم‌های اعمال شده بر روسیه بحرانی است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۱۶۲۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، مایک هریس، سردبیر پایگاه اینترنتی آمریکایی «وِتِرِنز تودی» گفت: شرایط موجود در آنجا یک مسئله است. آنجا یک بازار آزاد نفت هم هست. امروز صبح دیدم قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت فقط ۸۰ دلار است. قیمت هر بشکه نفت خام برنت هم حدود ۸۶ دلار بود؛ بنابراین آن‌ها با پیشنهاد قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت (روسیه) نفت روسیه را پایین‌تر از قیمت واقعی بازار برآورد می‌کنند، چون اوضاع مالی اروپا به خاطر تحریم‌هایی که خودش بر روسیه اعمال کرده دچار آشفتگی شده است.

 

مایک هریس افزود: بنابراین این خودزنی است که ناشی از دنباله روی کورکورانه اتحادیه اروپا از دستور آمریکا و از وزارت خارجه صهیونیست ماست. آن‌ها به سرعت رو به افول هستند.

 

این کارشناس آمریکایی گفت: اروپایی‌ها باید از خواب غفلت بیدار می‌شدند و می‌دیدند چطور باید خودشان را نجات دهند. چون دنباله روی از آمریکا و دولت ما که تحت کنترل صهیونیست هاست، برای آن‌ها یک فاجعه است.

 

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پس از چند روز مذاکره فشرده توافق کردند که قیمت نفت روسیه را به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. این طرح که از ششم دسامبر اجرایی می‌شود، شرکت‌های کشتیرانی را از حمل و نقل محموله‌های نفت خام روسیه در سرتاسر جهان منع می‌کند، مگر اینکه به قیمتی کمتر از قیمت تعیین شده گروه هفت و متحدانش فروخته شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار