ماجرای قطع درختان در یاسوج-راهبرد معاصر

ماجرای قطع درختان در یاسوج

در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی با عنوان قطع درختان از تنه و ریشه در یاسوج برای پیشگیری از قطعی برق و ایجاد خسارات منتشر شده که با واکنش و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی همراه بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر در این تصاویر قطع شماری از درختان سطح شهر یاسوج در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد که بسیاری با پست و توئیت‌های خود در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین شدند و شهرداری را خطاب قرار داده و آنها را مقصر بریدن این درختان اعلام می‌کردند.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای مشخص شدن علت این ماجرا که در شهر یاسوج اتفاق افتاده بود در گفت و گو با یکی از مسوولان شهرداری یاسوج سرانجام به نتیجه رسید.

مدیر سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خبر قطع برخی درختان در چند نقطه شهر یاسوج از ریشه و یا تنه در چند روز اخیر به یکی از دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

عزیزالله دهنوی تاکید کرد: کار اصلاح زمستانه درختان این شهر از اول آذرماه تا پایان اسفندماه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تمامی هرس ها و اصلاح ها به صورت اصولی صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در همین روزهای اخیر هم به منظور تعادل بین شاخه و ریشه اصلاح درختان توسط شهرداری کاملا اصولی انجام شد تا در زمان بارش برف دچار شکستگی و قطع شدن کابل های برق و خسارت نشود و قطع تنه و یا ریشه درختان توسط شهرداری وجود نداشته است.

مدیر سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری یاسوج ادامه داد: اداره برق استان به منظور جلوگیری از خسارت ها و قطعی برق، نیز با هماهنگی شهرداری و حضور ناظران شهرداری اقدام به قطع شاخه های درختان نموده و این کار کاملا اصولی بوده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو و سوء استفاده کننده اقدام به قطع درختان از ریشه و تنه در شهر یاسوج کرده اند که هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و به صورت حقوقی اقدام این افراد در حال پیگیری است و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

دهنوی تصریح کرد: تاکنون دو مورد از متخلفانی که اقدام به قطع ریشه و یا تنه درختان کرده اند، شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: هرس هایی که با همکاری شرکت برق و شهرداری انجام شده با هدف زیبایی درخت، جلوگیری از قطع شبکه برق است و علاوه بر آن وزش باد و بارش برف و باران باعث سقوط و شکستگی درختان نشود.

در سامانه بارشی گذشته در پی بارش برف سنگین، بر اثر شکسته شدن شاخه‌های درختان برق بیشتر مناطق استان با مشکل مواجه شد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار