ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟-راهبرد معاصر

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

امروزه شرایط اقتصاد کلان خیلی مطلوب نیست و به‌همین ترتیب هم حرکت بازار کریپتو بسیار کند پیش می‌رود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و مدت طولانی است که از مبلغ 67 هزار دلار پایین آمده و در محدوده 20 هزار دلار قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۶۷۹

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروزه شرایط اقتصاد کلان خیلی مطلوب نیست و به‌همین ترتیب هم حرکت بازار کریپتو بسیار کند پیش می‌رود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و مدت طولانی است که از مبلغ 67 هزار دلار پایین آمده و در محدوده 20 هزار دلار قرار گرفته است. Florian Grummes مدیر عامل Midas Touch Consulting، حدس می‌زند سطح حمایت18 هزار دلاری توسط بیت کوین شکسته شود و حتی به 10 هزار دلار هم برسد. همچنین طبق پیش‌بینی گرومز در بدترین حالت بیت کوین به 6 هزار دلار خواهد رسید و بازار کریپتو در حال حاضر در بحران نقدینگی قرار دارد. با همه این‌ها گرومز ادعا می‌کند پس از رسیدن بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود، با انرژی کافی شروع به صعود و رکوردشکنی خواهد کرد. در این مطلب از صرافی ایرانیکارت قصد داریم دلایل ریزش ارزهای دیجیتال و زمان پایان آن را بیان کنیم.

 

چرا بازار ارزهای دیجیتال نزولی شد؟

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

امروزه به‌دلیل بی‌ثباتی مالی جهانی، رشد بیت کوین مختل شده است. فدرال رزرو در حال انجام اقدامات کمی برای مهار تورم است. در نتیجه با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو روبرو هستیم که یک زمستان رمزنگاری به حساب می‌آید. طبق نظر گرومز بهترین شرط سرمایه‌گذاری در این بحران دلار آمریکا است.

گرومز عقیده دارد که برای گذر از این زمستان کریپتو باید حدود 24 تا 27 ماه زمان بگذرد. پس هنوز زمان برای شروع یک بازار صعودی قانونی باقی مانده است. مدیرعامل Midas Touch Consulting باور دارد که هم‌زمان با کاهش قیمت بعدی هاوینگ یا بیت کوین، در ماه می 2024 بازار ارزها روند صعودی داشته باشد.

عوامل مختلفی در کنار هم سبب شده‌اند تا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کند. منفی بودن شرایط اقتصاد ماکرو، لغزش برابری استیبل کوین ترون با دلار، مسدود کردن موقت برداشت توسط بایننس، مسدود کردن برداشت توسط سلسیوس و ... سبب این اتفاق شده‌اند. از سوی دیگر هک و ورشکستگی صرافی FTX و BlockFi، سقوط شبکه ترا و از بین رفتن ارزش استیبل کوین لونا تاثیر بیشتری روی کاهشی شدن قیمت ارزها دارد.

با فروپاشی FTX که سومین صرافی غیرمتمرکز جهان به شمار می‌آید، بحران نقدینگی به وجود آمد و همین امر ممکن است زمستان ارزهای دیجیتال را طولانی‌تر کند. در این شرایط سرمایه‌گذاران سازمانی زیادی دچار مشکل شدند و سرمایه‌گذاران خرد نیز با از دست دادن سرمایه خود، از این فضا زده شدند.

قبل از همه این‌ها نیز سقوط استیبل کوین TerraUSD و لونا هم به سرمایه‌گذاران ضرری را معادل ۴۰ میلیارد دلار وارد کرد و در بازار ارزهای دیجیتال اثر دومینویی گذاشت. در اصل ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین مدتی است که دچار مشکل شده‌اند و مواردی همچون سرکوب استخراج کریپتو در کشورهایی مانند چین،  افزایش مقررات و افزایش تورم در این اتفاق نقش داشته‌اند.

 

عوامل موثر در تغییر روند بازار چیست؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت ارزها تاثیر دارند که در این قسمت برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال

یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در قیمت ارزهای دیجیتال، اخبار مربوط به آن است. اخبار می‌تواند به‌صورت مستقیم بر روی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال تاثیر داشته باشد و همچنین به قیمت طولانی مدت آن‌ها نیز جهت دهد. بنابراین باید پیش از این که یک ارز را خریداری کنید، به سایت‌های خبری معتبر سر بزنید و اخبار مربوط به آن را بخوانید.

 

ورود نهنگ‌ها به بازار ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن

بازیگر اصلی بازار رمز ارزها نهنگ‌ها هستند که نقش مهمی در تعیین قیمت ایفا می‌کنند. تاثیر این افراد روی ارزهای مختلف، باهم تفاوت دارد. این نهنگ‌ها نمی‌توانند تاثیر زیادی روی ارزهای دیجیتال معتبر با حجم معاملات بالا داشته باشند. اما این افراد تاثیر زیادی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال کوچک با حجم معاملات پایین دارند.

 

کلاهبرداری ارز دیجیتال و خطرات آن

به‌طورکلی کلاهبرداری و خطرات ارزهای دیجیتال به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول تمام ارزهای دیجیتال هستند و گروه دوم تنها برای برخی از ارزها اتفاق می‌افتد و عمومی نیست. شما باید پیش از خرید ارز مورد نظر، آن را به‌خوبی ارزیابی کنید و اگر با شک و شبهه‌ای مواجه شدید، آن ارز را خریداری نکنید. زمانی که اولین خطر پیش آید، قیمت ارز با افت شدیدی روبرو می‌شود.

 

قوانین و محدودیت‌های دولت‌ها در بازار ارز دیجیتال

قوانین و محدودیت‌های دولت‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال است که باید حتما به آن توجه شود. ممنوعیت یک ارز یا ایجاد محدودیت روی آن، تاثیر مستقیم بر قیمت آن ارز ایجاد می‌کند. البته همیشه این موضوع، کاهش قیمت ارز را به دنبال ندارد و گاهی همین امر قیمت لحظه‌ای ارز را افزایش می‌دهد.

 

نوسانات قیمت بیت کوین

دامیننس بیت کوین یا نسبت بین سهم بازار بیت کوین در برابر دیگر ارزها است و تاثیر بیت کوین روی بازارهای دیگر را نشان می‌دهد. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما اولین عاملی که قیمت رمز ارزها را مشخص می‌کند، نوسانات بیت کوین است. بیت کوین به‌عنوان لیدر بازار عمل می‌کند و بر قیمت سایر ارزها به‌صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد. هرچقدر بیت کوین روند صعودی داشته باشد، اکثریت بازار هم رو به ‌بالا خواهند بود و برعکس، هرچقدر قیمت بیت کوین کمتر شود، اکثریت بازار رمز ارزها نیز رو به ‌پایین می‌روند.

 

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا نیز یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت یک ارز دیجیتال در بازار به‌حساب می‌آید. هرچقدر این دو مورد تغییر زیادی نسبت به هم داشته باشند، قیمت ارز دیجیتال مورد نظر نیز دچار تغییرات بیشتری خواهد شد.

ریزش ارزهای دیجیتال و بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

 

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

طبق گفته چانگ پنگ ژائو که بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی بایننس است، ممکن است بهبود بیت کوین از سقوط اخیر سال‌ها طول بکشد. مایکل ون دپاپ نیز یک تحلیل‌گر مشهور ارز دیجیتال است که اعتقاد دارد به دلیل اینکه زمستان ارزهای دیجیتال طولانی شده است، سال 2022 بدترین سال برای قیمت ارز است و تا سال 2023 هیچ امیدی نباید به این بازار داشت.

البته برخی کارشناسان دیگر نظرات خوش‌بینانه‌ای را نسبت به آینده ارزهای دیجیتال دارند. کیانا دانیال نویسنده Cryptocurrency Investing For Dummies و بنیان‌گذار Invest Diva است که طبق نظر او نوسان بیت کوین کوتاه مدت و رشد آن بلندمدت است.

طبق گزارش سالانه صندوق پوشش ریسک جهانی شرکت بزرگ حسابداری PricewaterhouseCoopers، 42 درصد پیش‌بینی کرده بودند که پایان سال ۲۰۲۲، قیمت بیت کوین به بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و 35 درصد افراد نیز قیمت آن را بیش از 50 هزار دلار تخمین زده‌اند.

 

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم در خصوص کاهش قیمت ارز در این دو سال صحبت کنیم و دلایل آن را بررسی کنیم. همان‌طور که در بیشتر نظرات تحلیل‌گران گفته شد، با شروع سال 2023 قیمت رمزارزها نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت. بنابراین اگر می‌خواهید وارد بازار رمزارز شوید، شاید الان بهترین فرصت باشد. شما می‌توانید برای جلوگیری از هک‌شدن اطلاعات خود به خرید کیف پول سخت افزاری روی آورید. در این شرایط از مشاوره رایگان کارشناسان صرافی معتبر ایرانیکارت بهره‌مند شوید.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده