افزایش کلاهبرداری از زائران عراقی در خراسان رضوی-راهبرد معاصر

افزایش کلاهبرداری از زائران عراقی در خراسان رضوی

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۴۸ زائر عتبات عالیات عراق از خراسان رضوی در زمینه سوء استفاده مالی و کلاهبرداری افراد و کاروان‌های آزادبر غیرمجاز از آن‌ها طرح شکایت کرده اند در حالی که این تعداد در کل سال گذشته ۳۵ نفر بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 28
کد خبر: ۲۱۵۸۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد شاد افزود: متاسفانه افراد و کاروان‌های آزادبر غیرمجاز فاقد دفتر و مجوز حج و زیارت با فعالیت در فضای مجازی، نصب تراکت در سطح شهر و گاهی حضور در مجالس مذهبی با تبلیغ سفر‌های ارزان قیمت و قسطی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات عراق در مکان‌های نامشخص ثبت‌نام می‌کنند که این موضوع سبب بروز مشکلات فروانی برای زائران شده و پرونده شکایات بسیاری از زائران اعزامی از این افراد کلاهبردار در مراجع قضایی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: کلاهبرداری و عدم اعزام زائران، اسکان زائران در هتل‌های فاقد استاندارد‌های لازم و یا اماکن نامعلوم، جاگذاشتن زائران در عراق و عدم تسویه حساب با هتل، استفاده از اتوبوس‌های فرسوده، عدم رعایت موارد امنیتی، استفاده از تغذیه نامناسب، عدم پوشش بیمه‌ای مناسب، دریافت ارز تخصیصی به زائران پرواز‌های هوایی و فروش در بازار آزاد و عدم رعایت مسایل اخلاقی از جمله شکایات زائران از افراد و کاروان‌های کلاهبردار است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت متاسفانه به دلیل نداشتن مجوز زیارتی این افراد کلاهبردار، هیچ ابزار کنترلی برای احقاق حق زائران در اختیار حج و زیارت نیست و صرفا زائران این کاروان‌ها می‌بایست از طریق مراجع قضایی شکایت تنظیم و پیگیری کنند.

شاد افزود: توصیه می‌شود مشتاقان سفر به عتبات عالیات عراق با مراجعه به دفاتر زیارتی زیر پوشش حج و زیارت و یا از طریق سایت https://atabatorg.haj.ir/login.aspx کاروان خود را انتخاب کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل حج و زیارت قابلیت پیگیری شکایت زائران از شرکت‌های مجری اعزام به عتبات عالیات عراق را داشته باشد. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار