واکنش وزارت بهداشت به ماجرای استفاده از گوشت الاغ در یکی از هتل‌های ۵ ستاره-راهبرد معاصر

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای استفاده از گوشت الاغ در یکی از هتل‌های ۵ ستاره

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت درباره استفاده از گوشت الاغ در یکی از هتل‌های ۵ ستاره مشهد توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 30
کد خبر: ۱۷۸۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  مصرف گوشت الاغ در چهار هتل‌ پنج ستاره مشهد، خبری که در فضای مجازی منتشر شده بود و واکنش های بسیاری به دنبال داشت.

 

دو روز پیش جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر مصرف گوشت غیربهداشتی در چهار هتل‌ پنج ستاره مشهد را تایید کرد.

 

به گفته جلیلی پنجم و ششم تیر امسال ۲ تُن گوشت غیربهداشتی و فاسد از چهار باب هتل پنج ستاره در هسته مرکزی شهر مشهد کشف و ضبط شد.

 

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی گفت: گزارش دامپزشکی تحت عنوان گزارش تقلب در کسب و کار به سازمان صنعت استان برای تنظیم فرم تخلف و ارائه گزارش آن به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و صدور رأی ارسال شده است.

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت در واکنش به این خبر گفت: در فضای مجازی مطالبی این چنینی بسیار منتشر می‌شود و صحت و سقم آن را نمی‌توان رد یا تایید کرد؛ باید توجه داشت که برخی افراد همیشه به دنبال سودجویی هستند.

 

جلیلی گفت: احتمال استفاده از گوشت الاغ وجود دارد اما من خبری را می‌پذیرم که طی مراحل اداری به ما اعلام شده باشد و تا تأیید نهایی نشود؛ من به عنوان مسئول این حوزه نمی‌توانم آن را تایید کنم.

 

وی تصریح کرد: من موضوع را از گروه بهداشت محیط مشهد و سازمان دامپزشکی پیگیر شدم و آنها اعلام کردند که گوشت غیربهداشتی استفاده شده است.

 

جلیلی توضیح داد: به گوشتی غیر بهداشتی می‌گوییم که در مکان نامناسب نگهداری شده و آلودگی میکروبی داشته باشد.

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت با بیان اینکه بازرسان بهداشتی مرتب انجام می‌شود، گفت: فاش کردن نام هتل متخلف قبل از اعلام سیستمی و تأیید دستگاه قضایی، خلاف قانون است اما پس از تأیید دستگاه قضایی، نام هتل متخلف را اعلام خواهیم کرد.

 

غلامی در پایان تاکید کرد: هتل‌های پنج ستاره جزو مراکز حساس هستند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بازرسی، سازمان گردشگری تعزیرات و سازمان دامپزشکی منعقد کرده‌ایم؛ تیم های بازرسی مشترک از مراکز حساس بازرسی می‌کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده