آغاز فعالیت سراسری سامانه نظام ارجاع از اول اردیبهشت-راهبرد معاصر

آغاز فعالیت سراسری سامانه نظام ارجاع از اول اردیبهشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرایی شدن سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده در تمام سطوح از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 08
کد خبر: ۱۷۸۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر بهرام عین اللهی در آیین رونمایی از سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده گفت: برنامه پزشکی خانواده از سال ۸۲ در کشور در سطح روستا‌ها و سپس در شهر‌های استان‌های فارس و مازندران آغاز شده و ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد. وی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور اصرار دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه از دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که باید با هم افزایی گسترده، همه سازمان‌های ذیربط را برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بسیج کنیم. همان گونه که در مهار همه گیری کرونا شاهد این هم افزایی بودیم، برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز باید شاهد بسیج همگانی باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است و باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای پزشکان و بیماران، نظام ارجاع را در تمام کشور گسترش دهیم. عین اللهی با بیان این که با اجرای طرح «سلامت بخش» از اسفند سال گذشته در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر بیمارانی که از مسیر نظام ارجاع مراجعه کنند رایگان بستری می‌شوند، بیان داشت: با اتخاذ تدابیری می‌توان همین اقدام را در مناطق محروم دیگر کشور نیز اجرایی کرد.

وی سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده را یک برنامه ملی اعلام کرد و گفت: باید نسبت به وضع موجود تحول ایجاد کنیم. این سامانه شروع یک فعالیت بزرگ است که قاعدتاً در طول زمان باید اقدامات تکمیلی نسبت به آن انجام شود./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار