برنامه آمریکا برای حضور بلندمدت در پایگاه «عین الاسد» عراق-راهبرد معاصر

برنامه آمریکا برای حضور بلندمدت در پایگاه «عین الاسد» عراق

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات جدید نظامیان آمریکایی در عین الاسد پرده برداشت که نشان از قصد آنها برای حضور طولانی مدت در عراق است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب عراق از تحرکات جدید اشغالگران آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار خبر داد.

 

این منبع به المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در منطقه هیت در غرب استان الانبار، مذاکراتی را با پیمانکاران عراقی برای احداث ساختمان‌های جدید برای نیروهایشان در داخل ساختمان پایگاه شروع کرده‌اند که نشان جدیدی از طرح طولانی مدت آمریکا برای حفظ نیروهایش در این پایگاه دارد.

 

منبع مذکور افزود: نیروهای آمریکایی به شکل اعلام نشده، گفتگوهایی با پیمانکاران آمریکایی برای شروع عملیات ساخت و ساز انجام داده‌اند. این تحرکات آمریکایی‌ها در سایه تدابیر امنیتی بی سابقه از سوی نظامیان آمریکایی رخ می‌دهد.

 

این منبع اعلام کرد: نیروهای آمریکایی مناطق نزدیک به پایگاه عین الاسد را رصد کرده تا آنرا به پایگاه ملحق کنند و این تحرکات در خفای کامل انجام می‌شود. زوایای ساخت و سازهای جدید برای نیروهای آمریکایی مشخص نیست و دلایل واقعی که آمریکایی‌ها را به این سمت و سو سوق داده است مشخص نیست؛ اما برخی منابع احتمال دادند که هدف حضور بلندمدت نیروهای آمریکایی در عین الاسد است.

 

منابع مذکور افزودند: فرماندهان امنیتی در عین الاسد اطلاعات کافی از دلایل رویکرد نظامیان آمریکایی درباره احداث این مراکز جدید، ندارند.

 

یادآور می‌شود که پایگاه هوایی عین‌الاسد در 160 کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و 8 کیلومتری روستایی به نام «خان‌البغدادی» قرار دارد. مساحت این پایگاه 10 کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز(الخضراء) بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده