‌هشدار نفوذگرد وخاک از عراق به غرب کشور/ وزش باد شدید در شرق-راهبرد معاصر

‌هشدار نفوذگرد وخاک از عراق به غرب کشور/ وزش باد شدید در شرق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه با توجه به افزایش سرعت وزش باد و احتمال شکل‌گیری توده گرد و‌خاک در عراق، نفوذ این گرد و خاک به مناطقی از نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۳۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان گفت؛ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در برخی نقاط شرق کشور به ویژه زابل سرعت وزش باد داریم که موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

وی افزود: از امروز تا جمعه اول اردیبهشت در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش محسوس دما داریم، همچنین در این مدت در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، همچنین شرق فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز جمعه سامانه بارشی تازه‌ای وارد کشور می‌شود و روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو در استان‌های شمال‌غرب و غرب کشور فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

ضیائیان افزود: روز جمعه با توجه به افزایش سرعت وزش باد و احتمال شکل‌گیری توده گرد‌‌و‌خاک در عراق نفوذ این گرد و خاک به مناطقی از نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا 25 فروردین امسال 156.7 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 137 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 14.3 درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 15 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای یک‌درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده