موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به انگلیس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به انگلیس

وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی سیستم‌های تسلیحاتی به انگلیس به ارزش بیش از ۳۱ میلیون دلار را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 29
کد خبر: ۱۸۱۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، پنتاگون اعلام کرد وزارت امور خارجه با فروش احتمالی سیستم های تسلیحاتی به لندن به ارزش 31 میلیون و 200 هزار دلار موافقت کرد.

 

سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری اظهار کرد وزارت امور خارجه با فروش احتمالی بیش از 768 سیستم تسلیحاتی مرگبار دقیق پیشرفته نسل دوم به لندن موافقت کرد. آژانس همکاری امنیتی دفاعی، این تاییدیه را صادر و کنگره را از فروش احتمالی این تسلیحات به لندن مطلع کرده است.

 

پنتاگون افزود: این فروش شامل تجهیزات پشتیبانی، قطعات اضافی و یدکی، مستندات تکنیکی، حمل و نقل، و وسایل نقلیه پشتیبانی لجستیکی و تکنیکی است. اجرای روند فروش احتمالی این سیستم‌ها مستلزم سفرهای متعدد 5 مقام آمریکایی و اعزام 5 نماینده پیمان کار به بریتانیا در یک دوره زمانی تقریبا 5 ساله به صورت متناوب برای پشتیبانی از ارسال و یکپارچه سازی این سیستم‌ها و فراهم کردن مدیریت پشتیبانی از این سیستم ها، کنترل موجودی و فرآیند آشناسازی با این تجهیزات است.

 

وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد فروش احتمالی این سیستم‌ها باعث تقویت اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق بهبود امنیت پیمان ناتو خواهد شد.

 

این در حالی است که پیشتر جیمز هیپی معاون وزیر دفاع انگلیس فاش کرد، لندن هزاران گلوله مخصوص تانک‌های «چلنجر 2» از جمله گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده را برای اوکراین فرستاده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده