بلینکن: دیپلماسی تنها راه صلح پایدار در قفقاز جنوبی است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بلینکن: دیپلماسی تنها راه صلح پایدار در قفقاز جنوبی است

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان، ضمن تاکید بر حمایت واشنگتن از مذاکرات صلح بین ایروان و باکو، گفت که دیپلماسی تنها راه صلح پایدار در این منطقه است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 30
کد خبر: ۱۸۱۷۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به‌صورت تلفنی گفتگو و درباره وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی رایزنی کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، گفت که واشنگتن گفتگوی مستقیم میان باکو و ایروان را تنها راه حل تنش‌ها در قفقاز جنوبی می‌داند.

 

در این بیانیه آمده است که بلینکن در تماس تلفنی با پاشینیان، بر اهمیت مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرده و از ادامه حمایت آمریکا از گفتگوها به ایروان اطمینان داد.

 

وزیر خارجه آمریکا ضمن قدردانی از تعهد تزلزل‌ناپذیر نخست‌وزیر ارمنستان به روند صلح با جمهوری آذربایجان، تاکید کرد که گفتگوی مستقیم و دیپلماسی تنها راه صلح پایدار در قفقاز جنوبی است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، قرار است «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در ۳۰ آوریل به واشنگتن رفته و در دور بعدی مذاکرات توافق عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان شرکت کند.

 

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با پاشینیان، بر حل عملی مشکلات برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه قره‌باغ کوهستانی تاکید کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده