شهید غیرت-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

شهید غیرت

شهادت امثال شهید الداغی در راه دفاع از ناموس و غیرت پیام زیبایی برای همگان به‌ویژه دختران سرزمینمان دارد که اینجا ایران است، سرزمین پهلوانان و قهرمانانی همچون شهیدان حججی، سلیمانی، الداغی و ... . غیرت ایرانی و شرف اسلامی اجازه نمی‌دهد مدعیان کذایی آزادی زنان راه به جایی ببرند و چه خوش باشد بگوییم «صد پسر در خون بغلتد گم نگردد دختری».
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۰۸۶

به احترام «شهید غیرت»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ 11 اردیبهشت صحن و سرای منور رضوی میزبان پیکر پاکی بود که تنها به دلیل دفاع از ناموس این سرزمین به شهادت رسید؛ جوانی که غیرتش اجازه نداد به دختران سرزمینش اهانت شود و وی تنها نظاره گر باشد! با تمام توان به کمک آنها شتافت، اما متجاوزان با سلاح سرد به آمر به معروف حمله ور شدند و وی را به شهادت رساندند تا بار دیگر دنیا شاهد جوشش غیرت مرد مسلمان بر سر ناموس و اعتقادات دینی اش باشد؛ غیرتی تا پای جان.


روایت شهادت

به روایت راویان و تصاویر ضبط شده دوربین ها، شامگاه هشتم اردیبهشت شهید حمیدرضا الداغی که منتظر بازگشت فرزندش از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری سه نفر برای دو دختر جوان و کشاندن یکی از دختران می شود و در حرکتی انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌کند.

شهید الداغی در راه دفاع از ناموس میهن به شهادت رسید تا دشمن خیال خامی در سر نپروراند


مزاحمان نوامیس که دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به اقدام الداغی در دفاع از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد به وی حمله می کنند و مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند. آنها پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند و جوان باغیرت سبزواری بلافاصله به بیمارستان منتقل؛ اما به دلیل شدت جراحات و خونریزی شهید می‌شود.


دست خالی دشمن برابر غیرت اسلامی

شهید الداغی در راه دفاع از ناموس میهن به شهادت رسید تا دشمن خیال خامی در سر نپروراند، زیرا وقتی پای ناموس و غیرت ایرانی-اسلامی در میان باشد، دست دشمن برای مقابله خالی است.


مهدی سلحشور، مداح سرشناس در این زمینه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دشمن خوب فهمیده است برای شکست ما باید حیا را از دختران وغیرت را از پسران بگیرد. جوانی که به ناموسش بی‌غیرت شد، به خاکش نیز دیگر تعصبی ندارد. آفرین به حمیدرضای عزیز با فدا کردن جانش به خاطر ناموس، به دشمن فهماند پایش بیفتد از یک وجب خاک ناموس وطن هم نمی گذرد، آفرین به این غیرت و مردانگی.


مسئولیت اجتماعی برای حفظ کرامت زن

شهادت جوان ورزشکار و غیور سبزواری واکنش های بسیاری به دنبال داشت و چند نکته اساسی و تأمل برانگیز دارد. شاید نخستین نکته این باشد مردم مسلمان ایران تا پای جان پای آرمان و اعتقادشان ایستاده اند و از اصولی که برای آن انقلاب کردند، دست برنمی دارند.


فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت الداغی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شهید الداغی که برای دفاع از حریم یک زن به دست مزاحمان نوامیس به شهادت رسید، نماد مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به حفظ کرامت زنان است. خون پاک این شهید جوان و غیور این آگاهی را می‌دهد حراست از ناموس و تکریم زن اصلی اساسی در گفتمان انقلاب اسلامی است».


این نماینده مجلس بر حراست از ناموس و تکریم زن به عنوان اصول اساسی انقلاب تأکید کرد، همان اصولی که تاکنون شهدای بسیاری به خود دیده است. ایران اسلامی شهدای بسیاری همانند شهید الداغی در راه امر به معروف، دفاع از ناموس و اصول اساسی انقلاب داده است.


سکوت مدعیان آزادی

سکوت سلبریتی ها و مدعیان این روزهای آزادی زنان شاید نکته قابل تأمل دیگری باشد که به اندکی تفکر نیاز دارد؛ سکوت معنادار سلبریتی ها و رسانه های ضدانقلاب فارسی زبان که این روزها میدان دار جنجال ها هستند؛ آنهایی که اگر قاتل یا قانون شکن در انتظار حکم اعدام باشد، با هشتک های فراوان و پیام های جنجالی فضای مجازی را به شدت مسموم و اشباع می کنند، اما اکنون در برابر غیرت جوان ایرانی سکوتی خفت بار دارند.

شهید الداغی که برای دفاع از حریم یک زن به دست مزاحمان نوامیس به شهادت رسید، نماد مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به حفظ کرامت زنان است


راه دوری نمی رویم، کافی است در ذهن خود ماجرای شهید غیرت را وارونه کنید؛ اگر به جای شهید الداغی یکی از مزاحمان نوامیس کشته شده بود، جنجال و هوچی گری در فضای مجازی پر می شد و همین مدعیان آزادی زنان هشتگ «#اعدام_نکنید» و ... به راه می انداختند.

 


ساکتین امروز، چندی پیش بود برای سطل ماستی که به سر دختری بی حجاب زده شد جنجال به پا کردند و شعار کذایی «زن، زندگی، آزادی» را بار دیگر مطرح کردند؛ اما کجایند وقتی رگ غیرت جوان ایرانی برای رهانیدن دختری جوان از دام عده ای هوسران خود را نشان می دهد؟ نمی خواهند از تکریم زن در جامعه بگویند؟


شهادت الداغی ها در راه دفاع از ناموس و غیرت پیام زیبایی برای همگان به ویژه دختران سرزمینمان دارد. اینجا ایران است، سرزمین پهلوانان و قهرمانانی همچون شهیدان حججی، سلیمانی، الداغی و ... . غیرت ایرانی و شرف اسلامی اجازه نمی دهد مدعیان کذایی آزادی زنان راه به جایی ببرند و چه خوش باشد بگوییم «صد پسر در خون بغلتد گم نگردد دختری» .

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده