کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری-راهبرد معاصر

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری

حجت الاسلام حکمت علی مظفری در حاشیه سفر استانی به استان گلستان و در جلسه ملاقات مردمی، از ابلاغ و اجرایی شدن اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری تا پایان این ماه خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این قانون ، مدت زمان رسیدگی به پرونده در شعب دیوان عدالت اداری ۴ تا ۵ ماه کاهش می یابد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۴۶۶

به گزارش راهبرد معاصر حجت الاسلام مظفری افزود: بر اساس قانون جدید از این پس همه شکایت های مربوط به آرا و تصمیمات کمیسیون های شبه قضایی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون های حل اختلافات کارگری و مالیاتی، مستقیما به شعب تجدیدنظر ارسال و با حضور سه قاضی رسیدگی وتصمیم قطعی گرفته می شود.

وی افزود: در روند فعلی، این شکایت ها ابتدا در شعب بدوی رسیدگی و سپس به شعب تجدیدنظر ارسال می شود که در اصلاحیه قانون با حذف این فرآیند، ۴ تا ۵ ماه مدت رسیدگی به پرونده ها کوتاه تر می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری به یکی دیگر از اقدامات دیوان برای افزایش سرعت احقاق حقوق مردم از دستگاه ها و تکلیف دستگاه های اجرایی در مقابل آن اشاره کرد و گفت: اگر فردی درخواستی از دستگاه ها در حدود صلاحیت آن اداره داشته باشد، دستگاه اجرایی مکلف است درخواست را بررسی و به صورت مکتوب به شهروندان پاسخ دهد.

وی افزود: با این اقدام هم از ورود دادخواست به دیوان جلوگیری می شود و مردم در همان بدو کار می توانند به حق خود برسند و هم این که اگر به درخواست آنان رسیدگی نشد با ارائه پاسخ کتبی اداره، می‌توانند در دیوان طرح دعوا کنند.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به درخواست های مردمی به استان سفر کرده است .شرکت در شورای اداری و شورای قضائی استان، برگزاری نشستهای تخصصی با مدیران دستگاه های اجرایی از برنامه‌های رئیس دیوان عدالت اداری در سفر به گلستان است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده