صدور دستور تحقیق درباره مدیران تلگرام و گوگل-راهبرد معاصر

صدور دستور تحقیق درباره مدیران تلگرام و گوگل

دادگاه عالی برزیل دستور تحقیق درباره مدیران سرویس‌های پیام‌رسان تلگرام و گوگل را که مسئول کمپین انتقاد از لایحه تنظیم مقررات اینترنت این کشور هستند، صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۱۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ الکساندر دو مورائس، قاضی دیوان عالی برزیل، دستور داد که تحقیقات درباره این شرکت‌های فناوری به دلیل اقدام آن‌ها در راه‌اندازی کارزار‌هایی برای مخالفت با لایحه مذکور در پلتفرم‌های خود، آغاز شود. این در حالی است که پلتفرم‌های یاد شده، در پی حکم دیوان عالی این کشور، پست‌های حمایتی خود از مخالفت با تصویب لایحه را حذف کرده‌اند.

مورائس ۶۰ روز به پلیس فدرال مهلت داد تا تحقیقات خود را تکمیل کند و به مقامات نیز دستور داد همه کسانی که در شرکت‌ها مسئول «کمپین تخریبی» علیه این لایحه بودند را شناسایی کرده و مورد بازپرسی قرار دهند.

در این درخواست آمده است که شرکت‌های فناوری در این کمپین، همه ترفندها، از اطلاعات نادرست گرفته تا دستکاری و ارعاب و حتی سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار را به کار گرفته‌اند.
[yektanet.com]این لایحه مسئولیت یافتن و گزارش محتوای غیرقانونی را به‌جای واگذاری به دادگاه‌ها بر عهده شرکت‌های فناوری، موتور‌های جستجو و سرویس‌های پیام‌رسان اجتماعی گذاشته و برای عدم تحقق آن نیز جریمه‌های سنگینی تعیین کرده است. / برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده