لنز تماسی برای مراقبت از بیماران گلوکومی به بازار می‌آید-راهبرد معاصر

لنز تماسی برای مراقبت از بیماران گلوکومی به بازار می‌آید

لنز تماسی miLens؛ که جدیدترین لنزی است که از رادار ما عبور کرده است، به تازگی آزمایشات بالینی را به پایان رسانده است و می‌تواند از سال آینده به صورت تجاری در دسترس باشد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۱۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چند سال گذشته، ما در مورد چندین دستگاه آزمایشی شنیده ایم که فشار چشم بیماران گلوکومی را کنترل می‌کنند. لنز تماسی miLens؛ که جدیدترین لنزی است که از رادار ما عبور کرده است، به تازگی آزمایشات بالینی را به پایان رسانده است و می‌تواند از سال آینده به صورت تجاری در دسترس باشد.

گلوکوم زمانی اتفاق می‌افتد که انسداد کانال‌های تخلیه چشم باعث می‌شود مایع زلالیه سریعتر از خارج شدن آن در داخل چشم جمع شود. این باعث افزایش فشار داخل چشم (IOP) می‌شود که به نوبه خود ممکن است به عصب بینایی آسیب برساند و باعث کوری شود و در حالی که دارو‌های قطره چشمی وجود دارند که به کاهش فشار داخل چشم کمک می‌کنند، اما اگر دوز به طور مداوم بر اساس میزان فشار فعلی در چشم اصلاح شود، بهترین عملکرد را دارند.

به طور معمول، این فشار باید هر چند ماه یک بار توسط متخصص در یک کلینیک بررسی شود. مشکل این است که IOP ممکن است بین این چک‌ها به‌طور خطرناکی بالا بیاید، این جایی است که miLens برای ورود طراحی شده است.

این محصول توسط استارت‌آپ Smartlens مستقر در کالیفرنیا ساخته شده است و بر اساس نمونه اولیه ایمپلنت نظارت بر گلوکوم است که قبلاً در دانشگاه استنفورد ساخته شده بود. گفتنی است، در حالی که دستگاه استنفورد باید با جراحی (و در نتیجه به طور دائم) در چشم قرار می‌گرفت، miLens یک لنز تماسی نرم است که مانند هر لنز دیگری به صورت روزانه داخل و خارج می‌شود.

یک کانال میکروفوئیدی مهر و موم شده در دستگاه تعبیه شده است که در اطراف محیط عنبیه کاربر در یک حلقه قرار دارد، این کانال در دید آن‌ها ظاهر نمی‌شود. آن کانال تا حدی با یک مایع غیر سمی پر شده است و دارای علامت‌های عددی درجه بندی شده است که واحد‌های اندازه گیری IOP را نشان می‌دهد.

با افزایش فشار داخل چشمی کاربر، قرنیه او بیرون زده و روی miLens فشار می‌آورد. این فشار، مایع موجود در لنز را از طریق کانال به سمت بالا وادار می‌کند، هر چه فشار بیشتر باشد، مایع دورتر خواهد رفت. با استفاده از یک دوربین شخص ثالث، کاربران یک عکس نزدیک از miLens دریافت می‌کنند. با دیدن اینکه مایع به چه عددی در کانال رسیده است، در هر زمان و هر کجا که بخواهند، IOP را در زمان واقعی دریافت می‌کنند.

در یک کارآزمایی بالینی اخیر، که در آن ۲۵ بیمار مبتلا به گلوکوم از این دستگاه استفاده کردند، خوانش‌های miLens کاملاً مطابق با آن‌هایی بود که از طریق تکنیک تونومتری گلدمن (GAT) به دست آمده بود. به طور خاص، ۷۸ درصد از خوانش‌های میلی‌لنزی تنها در ۲ میلی‌گرم جیوه (میلی‌گرم جیوه) از قرائت‌های GAT بود.

Savas Komban، مدیر عامل Smartlens به ما می‌گوید که miLens باید تا پایان سال ۲۰۲۴ "با سطح قیمتی مقرون به صرفه" وارد بازار شود. این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک دستگاه "شیشه هوشمند" به نام THERmic است که در ترکیب با miLens کار می‌کند و به طور خودکار دارو‌های گلوکوم را در صورت نیاز به چشم‌ها می‌رساند. / برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده