بایرن‌ مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد-راهبرد معاصر

بایرن‌ مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد

تیم فوتبال بورسیادورتموند در دیدار خانگی مقابل ماینتس به تساوی بسنده کرد تا قهرمانی بوندسلیگا برای یازدهمین فصل متوالی به بایرن مونیخ برسد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۴۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیدارهای هفته سی‌وچهارم و پایانی فصل جاری لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، به صورت همزمان برگزار شد و در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده، بایرن مونیخ برای سی‌وسومین مرتبه و یازدهمین فصل متوالی قهرمان شد و اشک و حسرت برای دورتموند، باقی ماند.

بازی‌ها در حالی آغاز شد که دورتموند صدرنشین در حضور بیش از ۸۶ هزار تماشگر ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، پذیرای ماینتس بود و می‌توانست با کسب پیروزی و بدون توجه به نتیجه دیدار بایرن‌مونیخ و کلن، جام قهرمانی را از آن خود کند اما تنها غم برای آنها به یادگار ماند.

خلاف جو وحشتناکی که از سوی هواداران دورتموند ایجاد شده بود، این تیم ماینتس بود که در دقیقه ۱۵ توسط آندریاس اولسن به گل رسید. چهار دقیقه پس از آن، دورتموند صاحب پنالتی شد اما ضربه سباستین هالر را دروازه‌بان میهمان به زیبایی مهار کرد تا ورزشگاه با سکوت عجیبی مواجه شود.

عملکرد دور از انتظار دورتموندی‌ها ادامه یافت و در دقیقه ۲۴ ضربه سر کریم اونیسو با واکنش ضعیف دروازه‌بان میزبان همراه شد تا ماینتس به گل دوم دست یابد. گلی که گریه‌ هواداران دورتموند را به همراه داشت.

 

حملات همه جانبه دورتموندی‌ها در نیمه دوم و در دقیقه ۶۸ جواب داد و رافائل گوئررو گل نخست میزبان را زد و امید را به اردوی تیم بازگرداند.

در دقیقه ۹۵ نیکولاس زوله گل دوم و تساوی زنبورها را ثبت کرد اما دیگر زمانی باقی نمانده بود تا دورتموند با قبول تساوی ۲ بر ۲، ناباورانه قهرمانی را از دست بدهد.

از سوی دیگر، بایرن که با شکست مقابل لایپزیش به رده دوم نزول کرده بود، در زمین کلن به میدان رفت. گل زودهنگام کینگزلی کومان در دقیقه هشتم و نتیجه دیدار همزمان دورتموند و ماینتس موجب شد تا شاگردان توماس توخل با روحیه‌ای بالا این بازی را ادامه دهند.

در دقیقه ۴۴، لروی سانه دومین گل بایرن را به ارمغان آورد اما این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۱، دژان لیبوچیچ برای کلن گلزنی کرد و ورزشگاه را به شادی رساند اما این پایان کار نبود.

در دقیقه ۸۹، جمال موسیالا وینگر جوان بایرن‌مونیخ با ضربه‌ای زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه کلن را گشود و بایرن را به گل دوم و در نهایت قهرمانی رساند.

با این نتایج، بایرن مونیخ با ۷۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به دورتموند فاتح بوندسلیگا شد. دورتموند با همین امتیاز در رتبه دوم به کارش پایان داد و حسرت به دل ماند. لایپزیش و یونیون برلین هم با قرار گرفتن در رتبه‌های سوم و چهارم، همراه با بایرن مونیخ و دورتموند، راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

فرایبورگ به لیگ اروپا رسید و لورکوزن که سردار آزمون را در اختیار دارد با ایستادن در جایگاه ششم، فصل آینده در لیگ کنفرانس خواهد بود. تیم‌های هرتابرلین، شالکه و اشتوتگارت نیز سقوط کردند.

نتایج دیدارهای هفته پایانی بدین شرح است

دورتموند ۲ - ماینتس ۲

کلن یک - بایرن‌مونیخ ۲

گلادباخ ۲ - آگزبورگ صفر

بوخوم ۳ - لورکوزن صفر

فرانکفورت ۲ - فرایبورگ یک

لایپزیگ ۴ - شالکه ۲

اشتوتگارت یک - هافنهایم یک

یونیون‌برلین یک - وردربرمن صفر

وولفسبورگ یک - هرتابرلین ۲/ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار