تجهیز ارتش جمهوری آذربایجان به هواپیما‌های جنگال و گشت دریایی-راهبرد معاصر

تجهیز ارتش جمهوری آذربایجان به هواپیما‌های جنگال و گشت دریایی

رسانه‌ها از خرید‌های نظامی جمهوری آذربایجان از جمله هواپیمای ویژه گشت دریایی و عملیات جنگال خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۶۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالیکه «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به تازگی از افزایش بودجه نظامی این کشور در سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی قدرتمندی نیرو‌های مسلح این کشور شده، رسانه‌ها از خرید‌های نظامی این کشور از جمله هواپیمای ویژه گشت دریایی و عملیات جنگال (جنگ الکترونیک) خبر دادند.

وبگاه «دیفنس نیوز» روز شنبه گزارش داد که جمهوری آذربایجان برای خرید هواپیمای «سی-۲۷ جی» قراردادی با شرکت ایتالیایی «لئوناردو» امضا کرده است. جمهوری آذربایجان هفدهمین کشوری است که این هواپیما را خریداری می‌کند.

شرکت لئوناردو بدون اشاره به شمار هواپیما‌های خریداری شده یا ارزش معامله، گفت که این فروش منشعب از روابط نزدیکتر انرژی بین ایتالیا و جمهوری آذربایجان است که گاز را از طریق خط لوله «ترانس آدریاتیک» به ایتالیا می‌رساند.

سی-۲۷جی یک هواپیمای ترابری نظامی است. از این هواپیما برای گشت دریایی، عملیات جستجو و نجات، جنگال و ماموریت‌های تهاجمی استفاده می‌شود.

چندی قبل، الهام علی‌اف اظهار داشت: «در بحث ارتش ما همیشه به صورت نظام‌مند کار کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم، بعد از جنگ دوم قره باغ نیز متوقف نشدیم و در حال حرکت هستیم.»

علی اف افزود که باکو باید همیشه آماده باشد، زیرا تهدید‌ها در حال افزایش است و با افزایش خطر باید بتوان برهر تهدیدی غلبه کرد به همین دلیل، بودجه نظامی افزایش می‌یابد. وی مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان یکی از قوی‌ترین نیرو‌های مسلح جهان است.

ارمنستان همسایه و رقیب درجه نخست باکو نیز در حال تقویت بنیه نظامی خود است. منابع خبری چندی قبل از سفر وزیر دفاع ارمنستان به هند و تقاضا برای خرید یک نوع راکت از این کشور خبر دادند.

یک شرکت دفاعی هند اعلام کرد که از ارمنستان برای راکت‌های «پیناکا» سفارش دریافت کرده است. پیناکا، یک راکت انداز چندگانه است که در هند تولید شده است. این سامانه می‌تواند ۱۲ تیر موشک را در ۴۴ ثانیه شلیک کند. ارمنستان همچنین در حال تقویت سامانه‌های راداری خود نیز است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده