ارسال لینک‌های آلوده در پوشش سهام عدالت بازهم قربانی گرفت-راهبرد معاصر

ارسال لینک‌های آلوده در پوشش سهام عدالت بازهم قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و کشف پرونده متهمی خبر داد که از طریق ارسال پیامک و لینک جعلی با عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به برداشت ۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی شهروند گلوگاهی کرده بود، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 13
کد خبر: ۱۸۹۰۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ" محمود کلوانی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص ثبت نام سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدار‌های پیشگیرانه پلیس باعث بروز برداشت غیرمجاز شده بود، اما خوشبختانه شاکی با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت مال صورت گرفته می‌شود ضمن حضور در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت و وجه مسروقه به مبلغ۴۰ میلیون ریال به شاکی بازگردانده شد.

سرهنگ کلوانی بیان کرد: شهروندان اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک و آلوده هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار