اردوغان: بشار اسد می‌خواهد که شمال سوریه را تخلیه کنیم اما نمی‌توانیم-راهبرد معاصر

اردوغان: بشار اسد می‌خواهد که شمال سوریه را تخلیه کنیم اما نمی‌توانیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرط بشار اسد برای پایان اشغالگری نیروهای نظامی ترکیه از شمال سوریه گفت: ما نمی‌توانیم این شرط را محقق کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۹۰۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری خودپیش از سفر به کشورهای عربستان، قطر و امارات ابراز امیدواری کرد که کشورهای میزبان بتوانند در ترکیه سرمایه گذاری کنند و همچنین ترکیه بتواند در این کشورها سرمایه گذاری داشته باشد.

 

وی درباره عادی سازی روابط با سوریه گفت: هر احتمالی از جمله دیدار من با بشار اسد وجود دارد و در این خصوص درهای ما باز است. ما درها را به روی سوریه نبسته ایم اما بشار اسد از ما می خواهد که شمال سوریه را ترک کنیم.

 

اردوغان افزود: ما نمی توانیم چنین شرطی را محقق کنیم، زیرا در حال مبارزه با تروریسم هستیم و ترکیه از این ناحیه تهدید می شود.

 

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه بشار اسد این حرف را به سایر کشورها نمی تواند بزند و فقط درباره ترکیه است، اظهار داشت: اگر اسد رویکرد عادلانه ای در پیش گیرد می توانیم پیش برویم.

 

این سخنان در حالیست که در سوریه تنها ترکیه و آمریکا به شکل غیرقانونی و اشغالگرانه حضور دارند و دولت سوریه و بشار اسد بارها نسبت به حضور آنها اعتراض و خواستار پایان اشغالگری این دو کشور شده اند.

 

اردوغان در خصوص تمدید فعالیت کریدور غلات نیز گفت: طرفین در حال مذاکره در استانبول هستند و امیدواریم که بتوانیم بر سر تمدید آن به توافق برسیم.

 

کرملین امروز اعلام کرد که فعالیت کریدور غلات از امروز متوقف می شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده