امضای چندین توافقنامه اقتصادی میان عربستان و ژاپن-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امضای چندین توافقنامه اقتصادی میان عربستان و ژاپن

ریاض و توکیو در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان ۲۶ قرارداد و توافقنامه اقتصادی به امضا رساندند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۸۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، عربستان و ژاپن ۲۶ توافقنامه اقتصادی در زمینه‌های مختلف همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، هوا و فضا، فناوری و هوش مصنوعی به امضا رساندند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این توافقنامه ها در حاشیه سفر هیئت اقتصادی و سیاسی ژاپن به ریاست فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور به عربستان به امضا رسید.

 

خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی که با هیات ژاپنی برگزار شد، گفت: یادداشت‌های تفاهم و قرارداد‌های امضا شده به تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و گسترش دایره مشارکت تجاری بین توکیو و ریاض کمک می‌کند.

 

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی با بیان اینکه ریاض سومین شریک تجاری ژاپن است، گفت: توافقات با ژاپن مشارکت اقتصادی را در آینده به سطوح جدیدی خواهد رساند.

 

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز به نوبه خود، سفر خود به عربستان سعودی را تقویت روابط راهبردی با این کشور دانست و تاکید کرد که ریاض یک شریک راهبردی مهم برای توکیو است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۰ شرکت ژاپنی در عربستان فعالیت می‌کنند، افزود: برای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ با عربستان همکاری خواهیم کرد.

 

سفر روز یکشنبه فومیو کیشیدا اولین سفر یک رهبر سیاسی ژاپنی به خاورمیانه از ژانویه ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. در آن زمان شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان بازدید کرد.

 

عربستان سعودی روابط اقتصادی و سرمایه گذاری خود را با خارج از کشور در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ گسترش داد که هدف آن گسترش اقتصاد بدون نفت است که در حال حاضر بزرگترین منبع درآمد عربستان سعودی است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار