تجمع اعتراضی در آنتالیا نسبت به افزایش بی رویه اجاره خانه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تجمع اعتراضی در آنتالیا نسبت به افزایش بی رویه اجاره خانه

مردم آنتالیای ترکیه در اعتراض به افزایش بی رویه اجاره بهای خانه دست به تجمع زدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  اعضای جامعه مستاجران در آنتالیای ترکیه امروز تجمعی اعتراض آمیز نسبت به افزایش بی رویه اجاره خانه برگزار کردند.

آن‌ها خواستار جلوگیری از افزایش سرسام آور اجاره خانه‌ها شدند. این افزایش به دلیل زلزله مهیب استان‌های جنوبی ترکیه و نیز جنگ اوکراین و در نتیجه سرازیر شدن آوارگان، ایجاد شده است.

نرخ اجاره بها در برخی مناطق آنتالیا به ۵۰ هزار لیره رسیده که برای مردم این منطقه غیرقابل پرداخت است.

معترضان خواستار عمل دولت به ماده ۳۵ قانون اساسی شده اند که به واسطه آن، داشتن سرپناه حق همه شهروندان است و دولت باید در این زمینه اقدام کند.

آن‌ها همچنین خواستار ایجاد محدودیت در فروش خانه به خارجی‌ها شدند که یکی از عوامل افزایش قیمت خانه و اجاره خانه در ترکیه است.

دولت ترکیه طی سال‌های گذشته با وعده اقامت در این کشور برای اتباع خارجی به شرط خرید خانه یا سرمایه گذاری به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بعد‌ها ۴۰۰ هزار دلار اقدام به جذب سرمایه اتباع خارجی کرد. این موضوع باعث خرید سالانه چندین هزار خانه از سوی اتباع کشور‌های روسیه، ایران، عراق و دیگر کشور‌ها در ازای دریافت اقامت شد که افزایش وحشتناک قیمت خانه و اجاره خانه را برای شهروندان ترکیه به همراه داشت.

زلزله ۷.۵ ریشتری در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و آوارگی بیش از ۱۴ میلیون نفر که منجر به مهاجرت بخش زیادی از آن‌ها به شهر‌های اطراف شد نیز در افزایش قیمت خانه تاثیر گذار بود. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده