وقوع زلزله بالای ۷ ریشتر تا چه میزان می تواند فاجعه بار باشد؟-راهبرد معاصر

وقوع زلزله بالای ۷ ریشتر تا چه میزان می تواند فاجعه بار باشد؟

عضو شورای شهر تهران گفت: مطالعات صورت گرفته بر مبنای بررسی زمین لرزه های بزرگ تاریخی در کشور، موید این موضوع است که در جنوب زاگرس و امتداد البرز، زمین لرزه ها با دوره های بازگشت و بزرگای متنوع، بسیار متداول است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 18
کد خبر: ۱۹۵۱۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران یکی از مناطق لرزه خیزِ فعال در سطح جهان است، گفت: مطالعات صورت گرفته بر مبنای بررسی زمین لرزه های بزرگ تاریخی در کشور، موید این موضوع است که در جنوب زاگرس و امتداد البرز، زمین لرزه ها با دوره های بازگشت و بزرگای متنوع، بسیار متداول است و احتمال وقوع زلزله ای با بزرگای بالای 7 تا چه میزان می تواند فاجعه بار و غیر قابل جبران باشد.


وی ادامه داد:کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اقدام به بررسی همه جانبه درخصوص ایجاد یک برنامه جامع و یکپارچه با پشتوانه علمی و پژوهشی درخصوص کاهش آسیب پذیری کلیه سازه ها ناشی از زلزله کرده است.


آقامیری گفت: همچنین این کارگروه در راستای اقدامات گذشته مصمم است با بسط و توسعه اعضا، متشکل از صاحب نظران و خبرگان امر، زمینه را برای ایجاد برنامه ای جامع، یکپارچه و چابک فراهم کرده و کلیه مصوبات نهایی آن را لازم الاجراست./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده