دمای نرمال اهواز؛ ۴۹.۵ تا ۵۰ درجه-راهبرد معاصر

دمای نرمال اهواز؛ ۴۹.۵ تا ۵۰ درجه

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر در استان تا هفته آینده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 26
کد خبر: ۱۹۶۴۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان استقرار توده هوای گرم روی استان خوزستان را تا اوایل هفته آینده نشان می‌دهد و در نواحی غربی، جنوبی و بعضا مرکزی و شمالی سبب وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر خواهد شد.

وی افزود: از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده با جنوبی شدن جریانات جوی، شاهد افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، شرقی و بعضا مرکزی استان خوزستان خواهیم بود.

سبزه‌زاری بیان کرد: در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وزش باد‌ها در مناطق جنوبی، غربی و بعضا مرکزی در برخی ساعات به صورت متوسط تا نسبتا شدید همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص میزان دمای اهواز افزود: دما در روز‌های گرم نرمال اهواز ۴۹.۵ یا ۵۰ درجه سانتیگراد است و تنها زمانی که دمای هوا در ماه‌های تیر و مرداد از ۵۰ درجه بالاتر می‌رود، جزو روز‌های با دما‌های خیلی بالا محسوب می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۴۹.۱ و ایذه با ۲۱.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۸.۲ و ۴۸.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده