۶ نهاد روسیه به لیست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند-راهبرد معاصر

۶ نهاد روسیه به لیست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند

دولت انگلیس روز دوشنبه خبر داد که ۶ نهاد دیگر روس را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 01
کد خبر: ۱۹۷۳۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت انگلیس روز دوشنبه در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه مسکو، اعلام کرد که ۶ نهاد دیگر روسیه را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

این تحریم‌ها در ادامه تحریم‌های اخیر لندن علیه مسکو به شمار می‌آید. همین چند روز پیش بود که انگلیس برخی مقام‌های روسیه از جمله وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ روسیه و یک مقام منطقه‌ای مسکو را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. وزارت امور خارجه روسیه در واکنش تاکید کرد تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه بر سیاست‌های این کشور از جمله عملیات نظامی ویژه در اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت.

کشور‌های غربی طی بیش از یک سال گذشته و همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تحریم‌های متعدد و گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. تحریم کشور‌های غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفت علی‌رغم فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشور‌های جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشار‌ها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشور‌های جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کشور‌های غربی همچنین علاوه بر تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستورکار قرار داده‌اند. مسکو بار‌ها تأکید کرده کشور‌های غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده