شهرداری غیر حضوری محقق شد-راهبرد معاصر

شهرداری غیر حضوری محقق شد

رییس کمیته شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری از جمله مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، احمد صادقی گفت: یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت شهری در کنار اولویت‌هایی نظیر آلودگی هوا و ترافیک بحث تحقق شهرداری غیر حضوری است.

 

وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که ارایه خدمات غیر حضوری با الکترونیکی شدن فرایند‌ها بسیار تفاوت دارد. یعنی اینگونه نباشد که ما به الکترونیکی شدن فرآیند‌ها بسنده کنیم.

 

صادقی افزود: در همین راستا لزوم هوشمند سازی و ارایه خدمات غیر حضوری در حوزه ماموریت‌های شش گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و همانطور که وعده داده بودیم امروز بسیاری از فرایند‌ها در سامانه شهر سازی غیر حضوری شده است.

 

وی افزود: یکی از حوزه ماموریتی شهرداری که محل مراجعه بسیار است حوزه خدمات شهری است و لذا این جلسه در راستای احصا ماموریت‌های این حوزه، کم و کاست‌ها و مشکلات و مشخص شدن اولویت‌ها تشکیل شده است.

 

صادقی ادامه داد: دیگر بر همگان مبرهن است که تحقق شهرداری غیر حضوری چه مزایایی دارد؛ از جمله کاهش ترافیک و تبع آن کاهش آلودگی هوا، حذف امضا‌های طلایی و به تبع آن کاهش فساد و لذا ضرورت تحقق این امر هر چه سریعتر باید در دستور کار باشد.

 

صادقی افزود: در همین زمینه و از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری ۱۳۰ خدمت شناسایی شده که امکان پیاده سازی سریع آن به صورت غیر حضوری وجود دارد و از این ۱۳۰ خدمت ۸۰ خدمت دارای سامانه است که ۲۵ خدمت در حوزه خدمات شهری بوده و این جلسه حول محور این ۲۵ خدمت است.

 

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته نباید از نظر دور داشت که عدم اطلاع رسانی صحیح و نبود پیوست رسانه‌ای یکی از ضعف‌های مدیریت شهری در این زمینه بوده است و باید براین امر برنامه‌ای مدون و تاثیر گذار در نظر گرفت.

 

وی ادامه داد: وقتی تمامی دستگاه‌های شهرداری با هماهنگی در حال اجرا و پیاده سازی یک اقدام مهم و عظیم هستند به طور حتم باید در این زمینه فرهنگ سازی نیز صورت گیرد و باید به اطلاع شهروندان نیز برسد چرا که گروه هدف در این موضوع شهروندان هستند و هدف غایی و نهایی ما کاهش تردد و مراجعه شهروندان عزیز به شهرداری است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده