دیدار وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دیدار وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با وزیر روابط و همکاری بین‌المللی این کشور دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 10
کد خبر: ۱۹۸۸۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صبح امروز با نالدی پاندور وزیر روابط و همکاری بین المللی آفریقای جنوبی دیدار کرد. امیرعبداللهیان که برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی راهی این کشور شده است، بامداد امروز (۱۹ مردادماه) وارد فرودگاه پرتوریا شد و مورد استقبال مقامات آفریقای جنوبی قرار گرفت.

وی همچنین پیش از آغاز سفر خود به آفریقای جنوبی هدف از این سفر را برگزاری کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی پس از یک وقفه سه ساله به دلیل شرایط کرونایی، اعلام کرد.

وی پیگیری موضوعات دوجانبه و برخی مسائل بین المللی و نیز دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی را از دیگر محور‌های این سفر اعلام کرد و گفت: از روز دوشنبه (۱۶ مرداد) تیمی متشکل از معاونان وزیر به همراه بخش خصوصی ایران در آفریقای جنوبی حضور دارند و در رایزنی با مسئولان وزارت خارجه این کشور مشغول نهایی سازی موضوعات مربوط به همکاری‌های ۲ کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور ایران هستند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرده است که دوم شهریورماه در نشست دوستان بریکس که در سطح سران این سازمان برگزار می‌شود، حضور یابد و علاوه بر آن در فصل پائیز نیز سفر دوجانبه رئیس جمهور به آفریقای جنوبی در قالب برنامه‌ای مفصل تدارک دیده شده است. در جریان این سفر هماهنگی‌ها برای هر ۲ سفر آتی رئیس جمهور به آفریقای جنوبی (نشست سران بریکس و نشست تخصصی ۲ جانبه) در دستور کار قرار دارد. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده