جاده برکت در مرز خسروی افتتاح شد-راهبرد معاصر

جاده برکت در مرز خسروی افتتاح شد

جاده برکت به منظور جداسازی مسیر ترانزیت کالا از مسیر تردد زوار در مرز خسروی افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 25
کد خبر: ۲۰۱۲۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار محمد نظر عظیمی فر در حاشیه ائین افتتاح این پروژه از جاده برکت به عنوان یکی از اقدامات خوب و راهبردی نام برد و اظهار کرد: این پروژه خدمتی مهم و ضروری برای ایمنی سفر زائرین و تضمینی برای صادرات استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه مسیر تردد زوار از ترانزیت کالا از مرز خسروی از هم جدا می‌شود، افزود: این پروژه ظرف مدت چهل روز با کار جهادی و تلاش شبانه روزی با همت قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران احداث شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: با اجرای این پروژه حتی در ایام اربعین هم روند صادرات و واردات استان از مرز خسروی متوقف نمی‌شود.

سردار محمد نظر عظیمی اقدامات انجام شده برای ایام اربعین امسال در استان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: امیدواریم با توجه به اقدامات انجام شده مرز خسروی بازهم جایگاه گذشته خود را در تردد زوار بدست آورد.

وی یادآورشد: تاکنون در هیچ مقطع و دورانی به این اندازه برای اربعین روی جاده‌ها و زیرساخت‌های مرز خسروی کار نشده است.

عظیمی فر با بیان اینکه پروژه جاده برکت به طول ۳.۴ کیلومتر ظرف مدت چهل روز احداث شد، اظهار کرد: این پروژه قرار بود برای ایام اربعین افتتاح شود، اما ۱۴ روز زودتر از موعد مقرر افتتاح و زیر بار ترافیکی رفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در ادامه با بیان اینکه این جاده مسیر ترانزیتی مرز خسروی را از مسیر مسافری جدا خواهد کرد و زوار عتبات عالیات با امنیت بیشتری به سمت مرز تردد می‌کنند. تصریح کرد: این پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات خاکی به پایان رسید و از آنجایی به دلایل فنی در فصل مناسبی برای روکش آسفالت آن قرار نداریم، این اقدام به فصل پاییز موکول می‌شود.
سردار عظیمی فر در پایان اظهار داشت: با این وجود این جاده از کیفیت مناسبی برای تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین برخوردار است و در حال حاضر تردد در آن صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی ندارد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار