آغاز نهضت ملی آموزش و دانش افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی در کشور-راهبرد معاصر

آغاز نهضت ملی آموزش و دانش افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی در کشور

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، برنامه‌ای را تحت عنوان نهضت ملی آموزش و دانش افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی با محوریت اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی تعریف کردیم لذا دوره تربیت مدرس معلم تربیت بدنی را برگزار می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 09
کد خبر: ۲۰۳۳۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد جعفری در آئین افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت بدنی قطب یک کشور با حضور کارشناس مسئولان و معلمان منتخب تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز با تبیین سیاست هاو برنامه‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های این دفتر، آموزش و ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی است لذا این دوره آموزشی در این راستا دوره تربیت مدرس را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی وفعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی نیازمند به روز بودن اطلاعات معلمان تربیت بدنی یکی از موارد ضروری است که باید به آن بپردازیم.

جعفری تصریح کرد: با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، برنامه‌ای را تحت عنوان نهضت ملی آموزش و دانش افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی با محوریت اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی تعریف کردیم لذا دوره تربیت مدرس معلم تربیت بدنی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: لازمه اجرای برنامه‌های تربیت بدنی، تسلط و اشراف کامل کارشناسان حوزه‌های ستادی بر برنامه‌های تربیت بدنی مدارس است لذا در این دوره آموزشی، حدود ۱۵۰ نفر در چهار استان تربیت می‌شوند.

مدیر کل دفترتربیت بدنی فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف حفظ ارتقای سلامت جسمانی و سواد حرکتی، با شعار، معلم کارآمد معلم امیدآفرین و مدرسه با نشاط است.

جعفری افزود: هدف از تربیت بدنی فقط ورزش نیست بلکه تربیت دانش آموز در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اخلاقی، اجتماعی و تزریق شور و شادابی است

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در مدت ۳ روز با جدیدترین روش‌های تدریس تربیت بدنی آشنا می‌شوند و پس از آن، آموخته هایشان را به معلمان استان خود منتقل می‌کنند.

مدیرکل تربیت بدنی وفعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این دوره ۶ قطب و به میزبانی شش استان برگزار خواهد شد و فراگیران پس از بازگشت به استان خود به ارائه آموزش می‌پردازند تا در نهایت کار آموزش و ارتقای توانمندی‌های معلمان تربیت بدنی تا پایان آبانماه به اتمام برسد.

جعفری همچنین از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی در ایجاد فضا‌های ورزشی مدارس خبر داد و عنوان کرد: با اجرای کامل طرح شهید سلیمانی، فضا‌های ورزشی ما ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در فعالیت‌های تربیت بدنی، تربیت عبدصالح از طریق ورزش است لذا کمبود تجهیزات نباید اهداف معلمان تربیت بدنی را تحت شعاع قرار دهد.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اذعان کرد: نظارت بر گروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی و بررسی روش‌های تدریس درس تربیت بدنی، پایش آمادگی دانش آموزان، از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می‌شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار