رئیس صندوق رفاه دانشجویان: دانشگاه‌ها انتظار کمک مالی برای تغذیه نداشته باشند-راهبرد معاصر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان: دانشگاه‌ها انتظار کمک مالی برای تغذیه نداشته باشند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید انتظار کمک مالی در حوزه تغذیه از این صندوق داشته باشند، گفت: صندوق رفاه دانشجویان فقط سهم دانشجو از تامین هزینه غذای دانشجویی را بر اساس مصوبات هیات امنا به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 12
کد خبر: ۲۰۳۸۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ دکتر گنجی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها به وظایف صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای حل مشکلات دانشجویان است تادانشجویان بدون دغدغه معیشتی، با خیال راحت به امر آموزش و تحقیقات بپردازند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به موضوع تغذیه دانشجویان بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را در رابطه با تامین غذای دانشجویی در اختیار خود دانشگاه‌ها قرار می‌دهد و از این بابت هیچ مبلغی در اختیار صندوق قرار نمی‌گیرد لذا دانشگاه‌ها نباید انتظار کمک مالی از این صندوق داشته باشند و صندوق رفاه دانشجویان فقط سهم دانشجو از تامین هزینه غذای دانشجویی را بر اساس مصوبات هیات امنای این صندوق به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، این مبلغ برای غذای پرهزینه، متوسط هزینه و کم هزینه بترتیب ۱۰ هزار تومان، هشت هزارتومان و پنج هزار تومان تصویب شده و ما هم دستورالعمل آن رابه دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن اشاره به دغدغه دانشجویان غیر بومی در مورد اسکان آن‌ها در خوابگاه‌ها گفت: ظرفیت خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌های کشور در حدود ۲۲۲ هزار دانشجو می‌باشد و برای حدود ۲۲ هزار نفر دانشجو هم روسای دانشگاه‌ها با کمک صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه‌هایی اجاره کرده‌اند یعنی مهرماه را با ظرفیت خوابگاهی ۲۴۴ هزار نفر شروع خواهیم کرد و این در نوع خود تا امروز بی‌نظیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان همیشه در کنار دانشگاه‌های کشور بوده و خواهد بود و سعی می‌کنیم از نظر رفاهی دانشجویان دانشگاه‌های کشور مشکل خاصی نداشته باشد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده