ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور-راهبرد معاصر

ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور

ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در جریان رقابت های کشتی آزاد ۲۰۲۳ قهرمانی حدود ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۳۳۳

به گزارش راهبرد معاصر ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور اعلام شد. حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی امشب ( یکشنبه شب) در فینال کشتی آزاد ۲۰۲۳ قهرمانی جهان به روی تشک می روند.

به گزارش ایسنا، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران به فینال قهرمانی جهان راه یافت و در ششمین نبرد رو در روی خود با دیوید تیلور دیدار خواهد کرد.

ایران امشب (یکشنبه شب) سه فینالیست دارد که رقابتهای رده بندی و فینال چهار وزن نخست از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه آغاز می شود.
با حذف رضا اطری، ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم نماینده ندارد.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم امیر محمد یزدانی پس از ۵ مبارزه که از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می شود، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با رقیب آمریکایی خود مبارزه می کند.

 

ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور

 

ساعت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور

سپس بعد از دو مبارزه، حسن یزدانی در فینال ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور می رود که این کشتی حدود ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه خواهد بود. البته با توجه به زمان مسابقات قبلی، ممکن است دقایقی زمان مبارزه یزدانی جلو یا عقب شود.

همچنین، دو کشتی پس از فینال یزدانی، امیر حسین زارع در فینال سنگین وزن با گنو پتریاشویلی مبارزه می کند که این مسابقه حدود ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

همچنین از ساعت ۱۲ ظهر امروز، جدول مقدماتی رقابتهای چهار وزن دوم آغاز می شود.

پخش فینال ۳ کشتی‌گیر ایرانی امشب از تلویزیون

فینال کشتی حسن یزدانی، امیرمحمد یزدانی و امیرحسین زارع امشب در برنامه «دایره طلایی» زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، مسابقات چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان، در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده، وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی، وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودکی، وزن ۹۲ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا، امروز به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

همچنین امیرمحمد یزدانی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در فینال این رقابت‌ها برای کسب مدال طلا به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.  

این مسابقات در قالب برنامه «دایره طلایی» از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 

اعلام فینالیست‌های ۴ وزن دوم کشتی قهرمانی جهان

میلاد والی‌زاده از دور مسابقات حذف شد تا ایران شانس کسب مدال و سهمیه المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم را از دست دهد. رقابتهای نیمه‌نهایی چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان در حال برگزاری است که در وزن ۵۷ کیلوگرم ری هیگوچی قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم و دارنده مدال نقره المپیک موفق شد کارتبای میرامبک از قزاقستان را ۱۱ بر صفر شکست دهد و حریف کشتی‌گیر صربستانی در مسابقه فینال شود.

با توجه به شکست ۶ بر ۲ زلیم‌خان آباکاروف از آلبانی مقابل میچیچ از صربستان، میلاد والی‌زاده کشتی‌گیر ۱۸ ساله ایران شانس کسب مدال برنز و رسیدن به سهمیه المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم را از دست داد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز زائوربک سیداکوف از روسیه توران بایراموف آذربایجانی را ۵ بر یک شکست داد و فینالیست شد تا با توجه به این نتیجه، یونس امامی که به سیداکوف باخته بود، شانس مدال برنز و رقابت در گروه بازنده ها را داشته باشد. در این وزن نفرات اول تا پنجم نیز سهمیه المپیک می‌گیرند.

همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم عثمانوف روسی که محمد نخودی را شکست داده بود، فینالیست شد تا نخودی شانس رسیدن به مدال برنز در شانس مجدد را داشته باشد.

پیش از این نیز امیرعلی آذرپیرا با شکست مقابل زاهد والنسیا از آمریکا از دور رقابتهای وزن ۹۲ کیلوگرم کنار رفته بود.

اما امشب و حدودا از ساعت ۲۰ امیر محمد یزدانی، حسن یزدانی و امیر حسین زارع در فینال به مصاف رقبای خود می‌روند.

نتایج مسابقات نیمه نهایی ۴ وزن دوم به ترتیب زیر است:

۵۷ کیلوگرم:

ری هیگوچی (ژاپن) ۱۱ – ۰ کارتبای میرامبک (قزاقستان)

استوان میچیچ (صربستان) ۶ – ۲ زلیم خان آباکاروف (آلبانی)

۷۴ کیلوگرم:

زائوربک سیداکوف (روسیه) ۵ - ۱ توران بایراموف (آذربایجان)

کایل دیک (آمریکا) ۴ – ۱ کوگیومتسیدیس (یونان)

۷۹ کیلوگرم:

احمد عثمانوف (روسیه) ۳ – ۰ ارهان عباسوف (آذربایجان)

ولادیمیر گامکرلیدزه (گرجستان) ۱۰ – ۴ واسیل میخایلوف (اوکراین)

۹۲ کیلوگرم:

میریانی میسورادزه (گرجستان) ۱ - ۸ رضابک آیموخان (قزاقستان)

آرش یوشیدا (ژاپن) ۰ – ۱۰ عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)

 

فینالیست‌های ۴ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان: (مسابقات این ۴ وزن دوشنبه شب برگزار می‌شود.)

۵۷ کیلوگرم: ری هیگوچی (ژاپن) - استوان میچیچ (صربستان)

۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف (روسیه) - کایل دیک (آمریکا)

۷۹ کیلوگرم: احمد عثمانوف (روسیه) - ولادیمیر گامکرلیدزه (گرجستان)

۹۲ کیلوگرم: رضابک آیموخان (قزاقستان) - عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)

والی‌زاده باخت، آذرپیرا حذف شد

 در ادامه رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، میلاد والی‌زاده در یک چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف زلیم‌خان آباکاروف نایب قهرمان ۲۰۲۲ جهان از آلبانی رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند.

همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم، زاهد والنسیا از آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی ۵ بر یک مغلوب عثمان نورماگومدوف آذربایجانی شد، تا با توجه به شکست امیرعلی آذرپیرا از والنسیا، ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم ایران از دور مسابقات حذف شود.

از دیگر اتفاقات این وزن صعود آرش یوشیدا از ژاپن به نیمه نهایی وزن ۹۲ کیلوگرم بود که موفق شد گانباتار از مغولستان را ۱۱ بر یک شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کرد. آرش یوشیدا پدری ایرانی دارد و کشتی را از پدرش که مربی کشتی‌ است یاد گرفته است.

پیش از این محمد نخودی در ۷۹ و یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم به ترتیب مغلوب عثمانوف و سیداکوف از روسیه شدند.

از دیگر اتفاقات این مسابقات، شکست ۹ بر ۷ زائور اوگویف دارنده مدال طلای المپیک توکیو و ۲ مدال طلای جهان از روسیه مقابل استفان میچیچ از صربستان در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم بود.

با این حساب ایران در ۴ وزن دوم فینالیست ندارد.

 

برد میلیمتری کایل دیک و پیروزی سیداکوف بر تسابولوف

چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان با اتفاقات ریز و درشت زیادی همراه بود که با ناکامی چهار کشتی‌گیر ایرانی در راه رسیدن به نیمه نهایی ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، هیچ کدام از نماینده‌های ایران نتوانستند به نیمه نهایی برسند اما مهمترین اتفاقات این چهار وزن را در زیر مرور می‌کنیم:

۵۷ کیلوگرم

ری هیگوچی دارنده نقره بازیهای المپیک و طلای جهانی بلگراد توانست به نیمه نهایی برسد. نکته جالب اینکه او در مبارزه خود در یک چهارم نهایی در یک کشتی عجیب که ۳۰ امتیاز داشت آرسن هاروتیونیان ارمنستانی را ۱۶ بر ۱۴ شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

زائوربک اوگویف قهرمان جهان و المپیک از روسیه نیز مقابل استوان میشیچ از صربستان باخت.

 میلاد والی‌زاده در یک چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف زلیم‌خان آباکاروف نایب قهرمان ۲۰۲۲ جهان از آلبانی رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند. 

در این وزن آمریکا با رنه ریچارد در رقابت ها حاضر بود که حذف زودهنگامی داشت. با این شرایط شانس هیگوچی برای کسب طلا بالاست.

 ۷۴ کیلوگرم

زائوربک سیداکوف نشان داد به روزهای اوجش برگشته است. این کشتی گیر روس که ۶ بر ۰ یونس امامی را شکست داد در یک چهارم نهایی نیز ختیگ تسابولوف روس که برای صربستان مبارزه می کند را نیز ۶ بر ۴ از پیش رو برداشت.

در این وزن کایل دیک آمریکایی برد میلیمتری را تجربه کرد و توانست دایچی تاکاتانی ژاپنی را در حالی شکست دهد که شانس با نماینده آمریکا همراه بود چرا که فن دو امتیازی کشتی گیر ژاپنی بلافاصله بعد از سوت پایان زده شد.

در این وزن احتمالا سیداکوف و کایل دیک کشتی حساسی را برای کسب مدال طلا داشته باشند.

۷۹ کیلوگرم

در این وزن محمد نخودی در مصاف با احمد عثمانوف از روسیه در یک کشتی کم تحرک ۵ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند. عثمانوف حالا باید به دیدار عباسوف از آذربایجان برود و در صورت برتری در این کشتی به دیدار نهایی راه خواهد یافت.

در طرف دیگر جدول  واسیل میخایلوف اوکراینی حضور دارد که شانس رسیدن به دیدار نهایی را دارد.

۹۲ کیلوگرم

در این وزن آرش یوشیدا ایرانی الاصل توانست به نیمه نهایی برسد و در این مرحله کشتی حساسی با عثمان نورماگمدوف آذربایجانی خواهد داشت. این کشتی‌گیر ژاپنی پدری ایرانی دارد (جواد اسفنجانی) که در ژاپن مربی کشتی است.

میریانی مایسورادزه گرجستانی نیز از شانس های کسب رسیدن به دیدار نهایی است. در این وزن امیر علی آذرپیرا برابر زاهد والنسیا از آمریکا شکست خورد و با باخت این کشتی‌گیر آمریکایی برابر نورماگمدوف، پرونده حضور آذرپیرا بسته شد.

کشتی های نیمه نهایی ۴ وزن دوم به ترتیب زیر است:

۵۷ کیلوگرم:

ری هیگوچی (ژاپن) – کارتبی میرامبک (قزاقستان)

استوان میچیچ (صربستان) – زلیم خان آباکاروف (آلبانی)

۷۴ کیلوگرم:

توران بایراموف (آذربایجان) – زائوربک سیداکوف (روسیه)

کایل دیک (آمریکا) – کوگیومتسیدیس (یونان)

۷۹ کیلوگرم:

احمد عثمانوف (روسیه) – ارهان عباسوف (آذربایجان)

ولادیمیر گامکرلیدزه (گرجستان) – واسیل میخایلوف (اوکراین)

۹۲ کیلوگرم:

میریانی میسورادزه (گرجستان)- رضابک آیموخان (قزاقستان)

آرش یوشیدا (ژاپن) – عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار