جذب ۵۰ هزار معلم و دبیر در سال جاری-راهبرد معاصر

جذب ۵۰ هزار معلم و دبیر در سال جاری

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از جذب ۵۰ هزار معلم و دبیر در سال‌جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 24
کد خبر: ۲۰۵۳۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تهران ۲۰، اظهار کرد: موضوع بازگشایی مدارس یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که برنامه ریزی آن از ۷، ۸ ماه قبل صورت می‌گیرد؛ برنامه‌ریزی برای مهر ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ را از بهمن ۱۴۰۱ آغاز کردیم و کارگروه‌ها در استان‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید داریم، گفت: در پروژه مهر، ساماندهی دانش‌آموزان، فضا، نیروی انسانی، تجهیزات صورت می‌گیرد و آمادگی کامل را برای اول مهر داشتیم.

کاظمی با بیان اینکه امروز روز اول سال تحصیلی بود و در همه مدارس جشن بازگشایی با حداکثر ظرفیت اجرا شد، ادامه داد: امروز آغاز یک حرکت جدید در تعلیم و تربیت با رویکرد توجه به مدارس دولتی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری بود که این برنامه‌ریزی با حمایت دولت و پشتیبانی و برنامه‌ریزی‌های وزیر آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

وی درباره سرویس مدارس اظهار کرد: موضوع سرویس مدارس جزو فعالیت‌هایی است که شاید ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش ندارد؛ وظیفه مدیر مدرسه، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است و طبیعتا اگر بخواهد وقت بگذارد و به این موضوعات بپردازد با مشکل مواجه می‌شود؛ البته دستگاه‌هایی هستند که متولی این موضوع هستند. در این راستا شهرداری و وزارت کشور مسؤولیت پیدا کردند که این کار را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مأموریت برنامه‌ریزی برای آمادگی مدارس را داریم و معتقدیم که مدارس محور تعلیم و تربیت و تحول هستند.

وی درباره ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: در این خصوص واقعا یک کار تحولی در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتاد که بی سابقه بود و ان‌شاءالله بتوانیم ۵۰ هزار معلم جدید را جذب کنیم.

کاظمی در خصوص آموزش معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: فرایند آموزش معلمان مدارس غیردولتی از خرداد آغاز شد و دوره‌های آموزشی از اوایل شهریور انجام شد که این فرایند در استان‌ها توسط دانشگاه فرهنگیان شروع شده و در برخی استان‌ها نیز پایان یافته است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار