اعلام وضعیت اضطراری در مرز فرانسه و ایتالیا بدلیل ازدحام پناهجویان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعلام وضعیت اضطراری در مرز فرانسه و ایتالیا بدلیل ازدحام پناهجویان

رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که در پی ورود شمار زیادی پناهجو به ایتالیا، وضعیت در مناطق هم مرز با فرانسه متشنج شده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 24
کد خبر: ۲۰۵۳۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، یک شبکه تلویزیونی فرانسوی به نقل از پلیس این کشور گزارش داد که مقامات فرانسوی نگران افزایش احتمالی هجوم پناهجویان هستند.

 

به گزارش اسپوتنیک، این نگرانی در پی ورود تعداد زیادی پناهجو به جزیره «لامپدوسا» ایتالیا ایجاد شده است.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد وضعیت به ویژه در شهر «منتون» فرانسه که با ایتالیا هم‌مرز بوده، متشنج است. گفته شده پلیس فرانسه هر روز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهاجر که قصد ورود به کشور دارند را در این منطقه بازداشت می‌کند.

 

امانوئل ژوبرت، رئیس پلیس منطقه می‌گوید از ماه ژانویه میلادی، ۳۲ هزار نفر دستگیر شده‌اند که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 

او همچنین گفت: تعداد مواردی که مهاجران خردسال با بزرگسالان همراه نبودند دو برابر شده است.

 

در خبری مرتبط، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر هجوم سیل آسای پناهجویان به اروپا را تهدیدی وجودی برای اروپا خواند و هشدار داد که پناهجویان به مثابه قدرتی نیرومند هستند که توانایی فروپاشاندن قاره اروپا را دارند.

 

گفته شده فرانسه حتی قبل از وقوع بحران در «لامپدوسا» ایتالیا نیز امنیت مرزی را در شهر «منتون» تقویت کرده بود. با احتساب ۲۰۰ افسر پلیس جدید که قبل از بحران کنونی به منتون فرستاده شده بودند، تعداد آن‌ها در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. علاوه بر این، پاریس تعداد نیروهای «ضد تروریستی» را در منطقه دو برابر کرده و تجهیزات اضافی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین را برای پلیس و نیروهای نظامی در این شهر مرزی فرستاده است.

 

در هفته گذشته، ۱۱ هزار پناهجو وارد «لامپدوسا» جنوبی‌ترین جزیره ایتالیا شده‌اند که تقریباً دو برابر جمعیت دائمی آن است. فیلیپو مانینو، شهردار این جزیره گفت که وضعیت در لامپدوسا به «نقطه بی بازگشت» نزدیک شده است. مقامات ایتالیا در حال حاضر در تلاش‌اند از بحران پناهجویان جلوگیری کنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده