پاریس خواستار برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون عملیات نظامی باکو در قره باغ شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پاریس خواستار برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون عملیات نظامی باکو در قره باغ شد

وزارت امور خارجه فرانسه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: باکو تهاجم خود (به قره‌باغ) را فورا متوقف کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرانسه از جمهوری آذربایجان خواست تا اقدامات نظامی خود در قره باغ را متوقف کند؛ همچنین پاریس خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون آغاز عملیات نظامی باکو در قره باغ است.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه فرانسه امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که پاریس به شدت شروع عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی با استفاده از سلاح‌های سنگین از جمله حمله علیه مناطق مسکونی را محکوم می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه فرانسه در این ارتباط آمده است: هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند چنین اقدام یک جانبه‌ای را توجیه کند که هزاران غیرنظامی که قبلاً تحت تأثیر ماه‌ها محاصره غیرقانونی قرار گرفته اند را مورد تهدید قرار دهد. این اقدام (باکو) در تضاد با تلاش‌های جامعه بین الملل برای دستیابی به یک راه حل از طریق مذاکره و گفتگو است.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: فرانسه از جمهوری آذربایجان می‌خواهد فوراً تهاجم خود را متوقف کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

ساعاتی پیش رسانه‌های ارمنستان با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیرو‌های جمهوری آذربایجان شهر «خان‌کندی»، مرکز منطقه قره‌باغ را گلوله‌باران کردند. وزارت دفاع ارمنستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان با سلاح‌های دقیق مواضع نظامی ما را بمباران کردند.

عملیات نظامی نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ از ساعاتی پیش آغاز شده و همچنان این عملیات در جریان است.

روسیه و اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای از باکو خواستند تا این عملیات نظامی را متوقف کند. / رادیو ارمنستان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده