اعتراض ونزوئلا به اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه-راهبرد معاصر

اعتراض ونزوئلا به اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: در نظر گرفتن سقف قیمت برای نفت روسیه یک اقدام غیرمنطقی است که هنجارهای تجارت بین‌الملل را نقض می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 24
کد خبر: ۲۰۵۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه از سوی غرب گفت: ما تحت هیچ شرایطی با دستکاری بازار موافق نیستیم. این اقدامات غیرمنطقی است و تمام اصول تجارت بین‌المللی را نقض می‌کند.

 

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین از افزایش تولید نفت داخلی خود در میانه تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور خبر داد.

 

وی با انتقاد از رویکرد سازمان ملل در زمینه برقراری صلح گفت: جهان باید به یک نظم بین المللی جدید برسد که صلح را تضمین کند. سازمان ملل باید این نقش را بر عهده بگیرد، اما در حال حاضر این کار را انجام نمی‌دهد.

 

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌اند. اعمال سقف قیمت بر نفت صادراتی روسیه یکی از اقدامات گروه ۷ علیه مسکو بوده است. در همین حال، شواهد دال بر ناکارآمدی این تحریم هاست. داده‌ها نشان داده است به دلیل جهش بهای طلای سیاه در ماه‌های اخیر، روسیه نفت خود را فراتر از سقف تعیین شده در بازار به فروش می‌رساند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده