ماهواره «نور 3»، پیام اقتدار ایران در تبعیت از راهبرد ولایت-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین ایران در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد؛

ماهواره «نور 3»، پیام اقتدار ایران در تبعیت از راهبرد ولایت

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین ایران با بیان اینکه اقتدار نظامی ایران نشان‌دهنده مدیریت بالنده انقلاب اسلامی در تبعیت از ولایت است، گفت: پیام ابداعات و رونمایی‌های نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا این است، بدانند اینجا قله سیمرغ است و جای پر کشیدن و تجاوز نیست.
منوچهر متکی؛ وزیر امور خارجه پیشین ایران
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 03
کد خبر: ۲۰۶۶۰۶

ماهواره «نور 3»، پیام اقتدار ایران در تبعیت از راهبرد ولایت

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جمهوری اسلامی ایران سال های سال است با وجود انواع تحریم و تهدیدهای خارجی با عزم راسخ دانشمندان مسلمان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد؛ انقلاب اسلامی ثابت کرد می توان با تکیه بر دانش بومی و استفاده از نیروهای پرتوان داخلی «ما می توانیم» را تعبیر و خواب دشمن برای نابودی و عقب نگه داشتن میهن اسلامی را نقش بر آب کرد.
 
این «ما می توانیم» از جنس همان است که در هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای نظامی و دفاعی بسیاری برای کشور به ارمغان آورد یا در روزهای تحریم و کمبود واکسن و دارو توان دانشمندان و محققان کشور را به رخ جهانیان کشید. 
 
چندی پیش شاهد دستاورد بزرگ دیگری از انقلاب و مردمان انقلابی این سرزمین کهن بودیم، پرتاب ماهواره نور 3 دستاوردی شگرف و محصول تفکر بسیجی، مدیریت جهادی و انقلابی و اعتماد به توان بومی است. نور 3، سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به‌وسیله ماهواره‌بر ترکیبی سه مرحله‌ای قاصد در هفته دفاع مقدس به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.
 

جرج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق آمریکا که همیشه می گفت «گزینه نظامی روی میز است»، به جایی رسید که دو سال آخر ریاست جمهوری اش آرزو می کرد ایران پهپاد آمریکایی را بازگرداند


منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین ایران درباره ابعاد و اهمیت اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب سومین نمونه از ماهواره نور به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: این موفقیت بزرگ را به خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می گویم. به واقع، زنده یاد طهرانی مقدم به یک فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران بدل شد؛ فرهنگی که شعار «ما می توانیم» را نه در پهنه جغرافیایی ایران، بلکه در جهان اسلام و عرصه بین المللی به عینیت رساند.
 
وی افزود: شهید طهرانی مقدم خالق یک ادبیات شد؛ وی در تبعیت و پیروی از راهبرد دفاعی امام خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی کشوری را که به سیم خاردار نیازمند بود، به جایی رساند که توانست پهپاد جاسوسی آمریکایی را که از خاک افغانستان برخاسته و وارد حریم کشورمان شده بود، به زمین بنشاند و پهپاد دیگری که پیچیده ترین پهپاد آمریکا در جهان بود و مأموریت جاسوسی خاصی داشت، منهدم کند.
 
وزیر امور خارجه پیشین ایران عنوان کرد: جرج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق آمریکا که همیشه می گفت «گزینه نظامی روی میز است»، به جایی رسید که دو سال آخر ریاست جمهوری اش آرزو می کرد ایران پهپاد آمریکایی را بازگرداند و با این آرزو کاخ سفید را ترک کرد. بعد از وی هیچ رئیس جمهوری در آمریکا جرئت نکرد گزینه نظامی را روی میز نگه دارد.
 
متکی اقتدار نظامی ایران را نشان دهنده مدیریت بالنده انقلاب اسلامی در تبعیت از ولایت خواند و گفت: خواست ما این است مدیریت مقتدر نظامی جمهوری اسلامی در سایر حوزه ها تسری یابد.
دیپلمات اسبق کشورمان تصریح کرد: پیام ابداعات و رونمایی های نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا این است، بدانند اینجا قله سیمرغ است و جای پر کشیدن و تجاوز نیست. اینجا دلاورمردانی دارد که پرنده را با آشیانه اش می زنند و کسی نباید چشم تجاوز به خاک ایران اسلامی داشته باشد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانمندی های خود را برای دنیای مملو از انسانیت می خواهد؛ دنیای مبتنی بر صلح واقعی و عادلانه. ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جگ طلب نیست و دفاعش مقدس است؛ زیرا از اعتقادات، کشور و ملتش دفاع می کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده