یک اکسیر معجزه‌گر برای پوست-راهبرد معاصر

یک اکسیر معجزه‌گر برای پوست

سیب زمینی یکی از بهترین مواد طبیعی برای زیبایی پوست است. خیلی از افراد از فواید سیب زمینی برای پوست باخبر هستند ولی چگونگی استفاده از آن را بلد نیستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۶۸۸۸

به گزارش راهبرد معاصر. سیب زمینی علاوه بر خواص تغذیه ای خود ، برای پوست نیز بسیار مفید می باشد و می توان با آن جوش های صورت را از بین برد . یکی دیگر ازخواص این ماده طبیعی برای پوست جوان سازی و رفع چین و چروک پوست و از بین بردن پف زیر چشم است ، همچنین آب سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی برای پوست صورت دارد پس اگر می خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید هزینه های اضافی را کنار بگذارید و از این ماده طبیعی بهره ببرید.

 

سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود . مصرف آب سیب زمینی بسیار مفید است و موجب حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود ، برای این کار آب ۲ تا ۳ عدد سیب زمینی را گرفته و خوب هم بزنید و بلافاصله بعد از گرفتن مصرف کنید.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، مواد مغذی و ویتامین C بیشتری دارد.مصرف آب سیب زمینی موجب کاهش خشکی پوست و رفع پوسته پوسته شدن آن می شود .

 

سیب زمینی همچنین در عملکرد سلول و کاهش عفونت نقش معهمی دارد و حاوی ویتامین B۶ است. پوست سیب زمینی ویتامین ها و موادمعدنی فراوانی دارد بنابراین بهتر است سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از مصرف سیب زمینی سبز یا جوانه زده بپرهیزید زیرا دارای مواد سمی می باشد .


آب سیب زمینی برای چاقی صورت
استفاده از آب سیب زمینی به مدت دو هفته موجب چاقی صورت و طراوت و زیبایی آن می شود ، برای این کار ۲ یا ۳سیب زمینی ها را رنده کنید و آب آن را بگیرید وسپس مصرف کنید.


از بین بردن جوش ها با سیب زمینی
برای از بین بردن جوش ها فقط کافی است پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی جوش ها قرار دهید ، شما می توانید به جای پالپ سیب زمینی از برش های سیب زمینی نیز استفاده کنید.


سیب زمینی تونر طبیعی پوست
آب سیب زمینی را با کمی آب لیمو و گلاب مخلوط کنید و به پوست صورتتان اسپری نمایید. این تونر در مدت کوتاهی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد.


ماسک سیب زمینی برای پوست چرب
یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و به آب لیموی تازه، کمی گلاب یا آب برنج اضافه نمایید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. این ماسک چربی پوستتان را تنظیم و متعادل می کند./ صد آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده