احیای 3300 واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی-راهبرد معاصر

احیای 3300 واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سه‌هزار و ٣٠٠ واحد تولیدی و صنعتی نیمه‌تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی احیا شد و زمینه بازگشت به کار ۶٠ هزار نفر را فراهم کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرشاد مقیمی امروز همزمان با روز روستا و عشایر در نمایشگاه «روستا آباد» در مصلی امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها جزو طرح‌های نهضت احیاء هستند که میانگین اشتغال هر طرح 20 نفر هستند و در 3300 طرح حدود 60 هزار نفر به کار برگشته و یا شغلشان پایدار شد.

وی با بیان این که ۶٧٠ طرح صنعتی در دست احیا است، ادامه‌داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵٠٢ واحد صنعتی در کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیا شد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: همچنین برای ۶۵٠ واحد صنعتی نیز برنامه ارتقاص ظرفیت و تولید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ٧۵٠ طرح جدید در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است، گفت:در هر کدام از این طرحها 5200 تا 5700 اشتغال ایجاد شد و در مجموع 15 هزار اشتغال‌ از این محل ایجاد شد.

مقیمی اضافه‌کرد: تاکنون ۵۵٠ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که اقدامات لازم برای ١٣٠ خوشه به اتمام رسیده است و از این تعداد ۴٠ خوشه روستایی است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: ۵٣ خوشه نیز در جریان کار داریم که از این تعداد ۴٠ خوشه روستایی است؛ برای این خوشه ها نام و نشان تجاری فراهم می کنیم و شبکه و زنجیره تخصصی ایجاد می‌شود.

به گزارش ، نمایشگاه روستا آباد با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور از روز ۱۲ مهر به مدت یک هفته در مصلای تهران برپاست.

همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه با حضور بیش از یک هزار تولید کننده روستایی با قومیت‌های مختلف برگزار شد، در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری عرضه شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده