آزمایش موفق میدانی کروز هواپایه حیدر در رزمایش اقتدار 1402 نزاجا-راهبرد معاصر
تعابیر رهبر انقلاب درباره شهید رئیسی و سایر شهدای اخیر مذاکره احزاب اصلاح طلب برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری بیانیه هیات دولت در خصوص حضور حماسی مردم در مراسم‌ تشییع شهدای خدمت چرا لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در دولت تصویب شد؟ مخبر: دولت به تمام تعهدات «رئیس جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است محمدرضا عارف وارد رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری می‌شود؟ برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست‌جمهوری در انتظار نظر شورای نگهبان مسابقات پنجگانه نظامی ایران و روسیه در اصفهان برگزار شد دو نامزداحتمالی اصلاحات/شرط لاریجانی برای اعتدالیون کدخدایی: امیرعبداللهیان مرد میدان دیپلماسی بود اسامی نامزدهای هیئت رئیسه مجلس دوازدهم رئیس‌‌جمهور عراق وارد تهران شد جزئیات روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری؛ از زمان تائید صلاحیت‌ها تا اعلام اسامی نامزدها قدردانی از حضور پرشور مردم در بدرقه رئیس جمهور شهید جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم

آزمایش موفق میدانی کروز هواپایه حیدر در رزمایش اقتدار 1402 نزاجا

آزمایش میدانی موشک کروز هواپایه حیدر منصوب بر بالگرد ۲۱۴ با موفقیت در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش انجام شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 28
کد خبر: ۲۱۰۶۴۴

به گزارش راهبرد معاصر, آزمایش میدانی موشک کروز هواپایه حیدر منصوب بر بالگرد ۲۱۴ با موفقیت در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش انجام شد.

 

کروز هواپایه حیدر در این رزمایش هدف مورد نظر را در فاصله ۳۰ کیلومتری به طور دقیق مورد اصابت قرار داد. این موشک از سیستم هدایت GPS برخوردار است و خلبان پس از پرتاب موشک بر ادامه روند حرکت آن به سوی هدف تسلط کامل دارد.

 

بنابر این گزارش؛ طول موشک حیدر ۳ متر و ۸۳۰ سانتی‌متر و وزن آن نزدیک به ۴۰ کیلوگرم است. این موشک که از سرجنگی بیش از ۲۰ کیلوگرم برخوردار است. قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را تا شعاعی بیش از ۲۰۰ کیلومتر دارد.

 

همچنین؛ کروز حیدر با قدرت تخریبی قابل توجه بیشتر در جهت تخریب یگان‌های زرهی و سنگرهای بتنی کاربرد دارد.

 

گفتنی است؛ کروز حیدر توسط سازمان جهاد خودکفایی هوانیروز ساخته شده و امروز برای نخستین‌بار در رزمایش پرتاب و تست عملیاتی شده و رسماً وارد ستاد رزم ناوگان هوانیروز شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده