تأثیر فوق العاده آب برنج برای داشتن پوست صاف-راهبرد معاصر

تأثیر فوق العاده آب برنج برای داشتن پوست صاف

آب برنج این روز‌ها به عنوان یک عنصر اصلی در روال زیبایی افراد شناخته می‌شود و حتی در بسیاری از برند‌های مراقبت از پوست و مو گنجانده شده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 13
کد خبر: ۲۱۳۳۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ آب برنج یک یا همان نشاسته‌ای که از آبکش کردن یا جوشاندن برنج خارج می‌شود، یک ماده شیری رنگ است که به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ماده معدنی و ویتامین مانند انواع آنتی اکسیدان، اسید‌های آمینه، ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E تاثیر زیادی بر سلامت پوست و مو دارد. برنج نه تنها یک ماده خوراکی است که سوخت و ساز بدن را تامین می‌کند، بلکه می‌تواند از راه‌های مختلف به سلامت پوست شما کمک کند. آب برنج فواید بسیاری برای مو دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد موها، کاهش موخوره، تقویت ریشه مو، براق کنندگی، درمان شوره سر و نرم کنندگی مو اشاره کرد. بیشتر مزایایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، حاصل تجربیات مردم است. در ادامه با معرفی فواید آب برنج برای پوست با راهنماتو همراه باشید.

فواید آب برنج برای پوست

۱- روشن کننده پوست

حتما شما هم متوجه درخشش پوست مردم کره، چین و ژاپن شده اید. راز داشتن پوست بی عیب و نقص آنها، استفاده از محصولات زیبایی حاوی آب برنج است. آب برنج حاوی مواد شیمیایی مفیدی است که می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون، لکه‌های خورشیدی و لکه‌های پیری را درمان کند. در واقع بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که تنها پس از چند بار استفاده از آب برنج شاهد صاف و شفاف شدن پوست خود بوده اند.

۲- کاهش منافذ باز پوست

منافذ باز پوست اغلب در پوست‌های چرب و مختلط شایع است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد شده و موجب بروز مشکلاتی مانند آکنه می‌شوند. آب برنج در درمان منافذ پوست نقش یک تونر و قابض پوست را ایفا می‌کند و به دلیل برخورداری از ویتامین‌های B، C و E به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند. این ماده همچنین با کنترل ترشح سبوم از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری کرده و موجب مات شدن آن می‌شود.

۳- ضد پیری و چین و چروک

چین و چروک‌های پوستی می‌توانند ظاهر پوست را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند و موجب کاهش اعتماد به نفس شوند. در حالی که متوقف کردن علائم پیری غیرممکن است، اما همیشه راه‌هایی برای کاهش سرعت آن‌ها وجود دارد. آب برنج حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از آسیب رسیدن به کلاژن و الاستین پوست جلوگیری کرده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می‌شود.

۴- ضد آفتاب

دی ان‌ای یا ماده زندگی بخش لایه درم پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید دچار آسیب می‌شود و برای محافظت از این سلول‌ها اقدام به تولید ملانین می‌نماید. ملانین نوعی رنگدانه است که از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. در نهایت این رنگدانه‌ها موجب قهوه‌ای شدن پوست می‌شوند. قرار گرفتن پوست در معرض نورخورشید همچنین پوست شما را به پیری زودرس، لکه‌های خورشیدی و آفتاب سوختگی نیز دچار خواهد کرد. آب برنج به کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید و بهبود سریع پوست کمک کرده و از خواص خنک کنندگی آن نیز در درمان التهاب، قرمزی و خارش استفاده می‌شود.

۵- آرامش بخش پوست

برخی از بیماری‌های پوستی می‌توانند باعث تحریک و خارش پوست و در نهایت قرمزی و بثورات پوستی شوند. آب برنج به دلیل برخورداری از خواص خنک کنندگی به تسکین پوست‌های تحریک شده کمک می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که شستشوی پوست با آب برنج می‌تواند وضعیت پوست را تا ۲۰ درصد بهبود ببخشد.

۶- محافظت از سد پوستی

سد پوستی اولین لایه محافظتی از پوست است است که علاوه بر حفظ شرایط داخلی بدن، از شما در برابر خطر‌های خارجی محافظت می‌کند. هنگامی که سد طبیعی مختل می‌شود، پوست ما خشک و بدون محافظت می‌شود و ممکن است به انواع بیماری‌های پوستی دچار شویم. یک مطالعه نشان می‌دهد که آب برنج می‌تواند به بهبود عملکرد سد طبیعی پوست کمک کند. این مطالعه همچنین بر تاثیر آب برنج در بهبود درماتیت آتوپیک یا همان اگزما تاکید می‌کند.

 آموزش دو روش تهیه آب برنج 

۱- روش جوشاندن

در این روش کافی است پس از جوشاندن برنج آب آن را دور نریزید و جدا کنید و بگذارید کاملا خنک شود. این آب مملو از مواد مغذی است که می‌توان از آن به عنوان ماسک مو یا ماسک صورت استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای جوشاندن برنج و تهیه آب برنج هیچ گونه نمک و روغنی به آن اضافه کنید و کاملا خالص باشد. همچنین، توصیه می‌شود آب برنج را به صورت رقیق مورد استفاده قرار دهید. از آنجایی که این ماده همیشه غلیظ است، توصیه می‌شود آن را با مقداری شیر رقیق کنید.

۲- روش تخمیر

آماده سازی آب برنج با این روش زمانبرتر از روش قبلی است، اما گفته می‌شود که مزایای بیشتری نسبت به روش قبلی به همراه دارد. ابتدا برنج را چند با بشویید. سپس آن را درون یک ظرف پر از آب بریزید و بگذارید یک یا دو شبانه روز خیس بخورد. سپس آب آن را جدا کنید و مورد استفاده قرار دهید. / راهنماتو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده