حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری اشغالی/ شهادت ۵ فلسطینی-راهبرد معاصر

حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری اشغالی/ شهادت ۵ فلسطینی

حمله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی به شهادت دست‌کم ۵ فلسطینی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، خبرنگارهای الجزیره و رویترز به نقل از هلال احمر فلسطین گزارش دادند که حمله هوایی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی به شهادت ۵ فلسطینی منجر شده است.

 

خبرگزاری وفا فلسطین هم بامداد شنبه گزارش داده که این حمله پهپادی مقر جنبش فتح در اردوگاه پناهندگان بالاتا در شرق نابلس را هدف قرار داد.

 

در این حمله دست کم دو نفر دیگر مجروح شدند.

 

در یک ماه گذشته از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نظامیان این رژیم حملات علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

 

انجمن اسرای فلسطینی شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر در کرانه باختری به دست ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

 

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

 

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

 

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده