رای پارلمان آفریقای جنوبی به تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رای پارلمان آفریقای جنوبی به تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی

نمایندگان پارلمان آفریقای جنوبی لایحه تعطیل کردن سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را تصویب کردند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 22
کد خبر: ۲۱۴۷۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ پارلمان آفریقای جنوبی در ادامه اقداماتش در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، لایحه تعطیل کردن سفارت این رژیم در شهر پرتوریا را با اکثریت آرا تصویب کرد.

به نوشته پایگاه «الجزیره»، تصمیم نهایی برای اجرایی کردن این تعطیلی باید از سوی دولت «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گرفته شود.

این لایحه که روز سه شنبه با ۲۴۸ رای موافق در برابر ۹۱ رای مخالف به تصویب رسید خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در پرتوریا و معلق شدن تمامی روابط دیپلماتیک با این رژیم تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه شده است.

این لایحه از سوی حزب مخالف چپگرای «مبارزان آزادی اقتصادی» معرفی و از حمایت حزب حاکم آفریقای جنوبی موسوم به حزب «کنگره ملی آفریقا» برخوردار شد در حالی که اعضای حزب میانه‌روی «ائتلاف دموکراتیک» که یک حزب با اکثریت سفیدپوست و حامی رژیم صهیونیستی است با آن مخالفت کردند.

رامافوسا تاکید کرده که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی در نوار غزه است. مقام‌های مسئول در غزه اعلام کرده‌اند حملات رژیم جنایاتکار صهیونیستی علیه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت بیش از ۱۴۱۲۸ فلسطینی منجر شده است.

لایحه مذکور بعد از آن در پارلمان آفریقای جنوبی تصویب شد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «الی بلوتسرکوفسکی» سفیرش در این کشور را «برای رایزنی» فرا می‌خواند.

این در حالی است که آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۸ سفیری در تل آویو نداشته است.

مردم آفریقای جنوبی با توجه به مشابهت اشغالگری صهیونیست‌ها با رژیم آپارتایدی دهه‌های قبل در آفریقای جنوبی، با فلسطینی‌ها همبستگی نزدیکی دارند.

در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از گروه‌های حقوق بشری گفته‌اند سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها معادل جنایت آپارتاید است.

آفریقای جنوبی روز سه شنبه میزبان یک اجلاس مجازی اعضای بلوک «بریکس» شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود. شرکت کنندگان در این نشست خواستار «آتش‌بس انسانی فوری، پایدار و مداوم که به توقف مخاصمات منجر شود» شدند.

رامافوسا در مطلبی که روز سه شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر ساخت نوشت: «ما در مقام کشور‌های منفرد، نگرانی شدید خود را نسبت به مرگ و ویرانی در غزه ابراز کرده‌ایم.» / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار