رای منفی مغرضان صهیونیست‌ها به ریاض برای اکسپو 2030-راهبرد معاصر

رای منفی مغرضان صهیونیست‌ها به ریاض برای اکسپو 2030

مسئولین رژیم صهیونیستی گفتند که به دلیل متوقف شدن روند عادی سازی روابط ریاض با تل‌آویو در سایه جنگ غزه، از اعطای میزبانی نمایشگاه اکسپو 2030 به سعودی‌ها حمایت نکردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 29
کد خبر: ۲۱۶۰۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند که تصمیم برای اعطای میزبانی نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ به ریاض با هماهنگی طرف‌های مربوطه گرفته شده است و اسرائیل از ایتالیا برای میزبانی این نمایشگاه بین المللی حمایت کرده بود.

وبگاه رادیو تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی« کان ۱۱ » امروز گزارش داد، رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ غزه تصمیم گرفت حمایت خود از میزبانی عربستان سعودی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ را لغو کند.

کان ۱۱ به نقل از مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تصمیم با هماهنگی مقامات مربوطه اتخاذ شده است و اسرائیل از ایتالیا برای میزبانی این نمایشگاه بین المللی حمایت کرد.

بر اساس گزارش این عبری زبان در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی شرط حمایت خود از اعطای امتیاز میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ به عربستان سعودی را موافقت این کشور با پیوستن به روند سازش اعلام کرده بود.

این وبگاه همچنین آورده است که رژیم صهیونیستی به نماینده خود در دفتر بین المللی نمایشگاه ها اجازه حضور در مراسمی را نداد که ژوئن گذشته در پاریس به مناسبت تبلیغ برای انتخاب ریاض به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ برگزار شده بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت اسرائیل تصمیم داشت با حمایت از میزبانی ریاض تلاش‌های دولت آمریکا به ریاست جو بایدن برای عادی‌سازی روابط (بین عربستان و رژیم صهیونیستی) را تسریع بخشد اما این تلاش ها به دنبال جنگ غزه و موضع گیری های سعودی ها متوقف شد.

اکسپومجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود؛ این رویداد از مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان به حساب می‌آید که در آن کشورها از طریق آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه خود را به نمایش می‌گذارند.

میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان، توسعه داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز خواهد بود؛ نمایشگاه اکسپو قبلی در سال ۲۰۲۰ در دبی برگزار شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده