خشم مسکو از سکوت نهاد‌ها در قبال کشته‌شدن خبرنگاران در غزه-راهبرد معاصر

خشم مسکو از سکوت نهاد‌ها در قبال کشته‌شدن خبرنگاران در غزه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خشم خود را از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال کشته شدن خبرنگاران در غزه ابراز کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۱۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا باید در خصوص کشته شدن بیش از ۴۰ خبرنگار در غزه اقدامی انجام دهد.

 

وی در گفتگو با رادیو اسپوتنیک از کمیسیون‌های حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی بیان که تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند، انتقاد کرد و گفت این نهاد‌ها وظایف خود در حمایت از خبرنگاران را به درستی انجام نداده اند.

 

بر اساس داده‌های مختلف، طی دو ماه گذشته بیش از ۴۰ خبرنگار در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

 

او ضمن ابراز عصبانیت از این شرایط گفت: «آیا شنیده‌اید این نهاد در مورد روزنامه‌نگار خاص یا وضعیت کلی آن‌ها اقدامی انجام دهد؟» و ادامه داد سازمان امنیت و همکاری اروپا فقط به وضعیت در اروپا اهمیت می‌دهد نه در خاورمیانه.

 

او توضیح داد: «در میان کشته‌ها و زخمی‌ها خبرنگارانی از رسانه‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند. مهم نیست که خاورمیانه کشته شده‌اند. وحشتناک است که می‌شنویم این اتفاق در داخل مرز‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا رخ نداده است، بنابراین مهم نیست که نمایندگان رویترز و اسکای نیوز در آنجا کار می‌کنند. این مهم نیست، می‌توان آن را نادیده گرفت.»

 

پیشتر، مرکز اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای خبرنگار از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر تاکنون به بیش از ۷۰ نفر رسیده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده