مدارس اصفهان و ۱۰ منطقه دیگر غیرحضوری شد-راهبرد معاصر

مدارس اصفهان و ۱۰ منطقه دیگر غیرحضوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد که با توجه به آلودگی هوا، فعالیت مدارس کلانشهر اصفهان و ۱۰ منطقه آموزش و پرورش استان برای روز سه‌شنبه این هفته نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 18
کد خبر: ۲۱۹۰۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ منصور شیشه‌فروش اعلام کرد: طبق مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، فردا (۲۸ آذر) کلاس‌های مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، بُرخوار، مبارکه، شهر کاشان و شهرستان‌های لنجان و «آران و بیدگل» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به استمرار سکون هوا، پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و صدور هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مطابق با روز‌های گذشته تشکیل شد.

شیشه‌فروش افزود: کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، زنان باردار و مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال و مقطع ابتدایی می‌توانند با موافقت مدیر خود از مرخصی استفاده یا به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی با اشاره به ترکیب اعضای کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، اضافه کرد: اعضای این کارگروه از معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان اداره‌های کل حفاظت محیط زیست، هواشناسی، مدیریت بحران و آموزش و پرورش، همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری اصفهان هستند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه‌ها بر اساس تشخیص از متخصصان دانشگاه و نمایندگان دیگر اداره‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و ورزش و جوانان نیز دعوت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تصمیم نهایی این کارگروه برمبنای اجماع دیدگاه‌ها و مبتنی بر مؤلفه‌های مختلفی از جمله وضعیت میانگین شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته و پیش‌بینی‌های احتمالی در ساعت‌های پیش رو اتخاذ و اعلام می‌شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: ایجاد محدودیت‌های تخصیص گاز برای صنایع بزرگ استان همچنان ادامه دارد تا این صنایع دوره تعمیرات خود را به زمان کنونی اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: همچنان اقدامات تشدید کننده آلودگی هوا از جمله خاکبرداری، بتن ریزی و سوزاندن بقایای گیاهان ممنوع است و طرح محدودیت زوج و فرد و برخورد با متخلفان و صاحبان خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی نیز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

آموزش در همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش استان امروز (دوشنبه) نیز غیرحضوری بود.

طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۱۸ امروز (۲۷ آذر) در کلانشهر اصفهان ۱۷۴ (AQI) است که در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

از اول آذر تاکنون ۱۴ روز هوای آلوده برای عموم اصفهانی‌ها به ثبت رسیده است.

اصفهان کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده هستند و روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند، به گفته کارشناسان، شرایط جغرافیایی، اقلیمی و کم بودن میزان وزش باد، آلودگی هوای این خطه را پیچیده‌تر کرده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار