غزه؛‌ محور رایزنی وزرای خارجه روسیه و مصر-راهبرد معاصر

غزه؛‌ محور رایزنی وزرای خارجه روسیه و مصر

وزرای خارجه روسیه و مصر، امروز در حاشیه نشست مجمع همکاری‌های روسیه و کشورهای عربی با یکدیگر درباره غزه رایزنی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی لاوروف» و «سامح شکری» وزرای خارجه روسیه و مصر، امروز (چهارشنبه، ۲۰ دسامبر)، در حاشیه ششمین نشست مجمع همکاری‌های روسیه و کشورهای عربی با یکدیگر دیدار کردند.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص وضعیت جنگ در نوار غزه، رایزنی و بر لزوم برقراری هر چه سریعتر آتش بس تاکید کردند. لاوروف همچنین از کمک قاهره در خروج امن شهروندان روسیه از نوار غزه قدردانی کرد.

 

وزیر خارجه روسیه یکشنبه هفته پیش(۱۰ دسامبر) ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بین‌المللی بر غزه گفته بود که این امر قابل پذیرش نیست که اسرائیل از حمله حماس در ۷ اکتبر به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کند.

 

۳ روز پس از این هشدار مسکو، رئیس امنیت فدرال روسیه درباره وخامت اوضاع انسانی فلسطینیان با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

 

آخرین نشست مجمع همکاری‌های روسیه و کشورهای عربی در آوریل ۲۰۱۹ در مسکو برگزار شد اما پس از آن تا به امروز به دلیل همه‌گیری کرونا، به تعویق افتاده بود.

 

لاوروف صبح امروز وارد مراکش شد تا در این نشست شرکت کند،در حالی که گفته می‌شود، هیأت الجزائری به دلیل اختلافات و تیرگی روابط با مغرب، در این نشست حضور نخواهد یافت./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده