روسیه کنترل کامل «مارینکا» را به دست گرفت-راهبرد معاصر

روسیه کنترل کامل «مارینکا» را به دست گرفت

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات آزادسازی «مارینکا» (Maryinka) در جنوب غربی «دونتسک» را تکمیل کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۲۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرگئی شویگو در نشستی خبری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش داد: در جریان عملیات حمله، یگان‌ها از گروه نیرو‌های جنوبی، منطقه «مارینکا» را به طور کامل آزاد کردند.

پوتین ضمن تبریک به شویگو اظهار داشت: این یک موفقیت است. قدردان همه نیرو‌ها و رزمندگانی که در زمان‌ها و مراحل مختلف در عملیات آزادسازی مشارکت داشتند، هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه اطمینان داد که کنترل مارینکا به نیرو‌های روسیه این امکان را می‌دهد تا مواضع اوکراینی از دونتسک را بیشتر به عقب برانند.

بر اساس این گزارش، مارینکا که واقع در اطراف شهر دونتسک است، در حدود ۱۰ سال مورد استفاده نیرو‌های اوکراینی برای گلوله باران پایتخت جمهوری خلق دونتسک قرار گرفته بود و سرانجام تحت کنترل نیرو‌های روسی درآمد.

نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» پیشتر گزارش داده بود که پیشروی‌های اخیر روسیه در نزدیکی آودیوکا و همچنین در اطراف شهر‌های دیگر مانند کوپیانسک، باخموت و مارینکا نیز شاهد دیگری است که نشان می‌دهد روسیه قاطعانه ابتکار عمل را در بیشتر میدان‌های نبرد با اوکراین به دست گرفته است.

روسیه این پیشرفت را در برهه زمانی حساسی علیه اوکراین انجام داده چرا که درگیری‌های سیاسی در واشنگتن و اتحادیه اروپا مانع از تحویل بسته کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف شده است. / اسپوتنیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده