کاندیداتوری ۸ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه-راهبرد معاصر

کاندیداتوری ۸ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه

نیکولای بولایف، معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت که هشت نفر به عنوان نامزد‌های ریاست جمهوری روسیه مدارک خود را ارائه و در این کمیسیون ثبت نام کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۴۷۲
کاندیداتوری ۸ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه

به گزارش راهبرد معاصر؛ وی افزود که یکی از نامزد‌ها به دلیل تخلفات متعدد در مدارک ارائه شده از ثبت نام منع شده است.

بولایف گفت که در مجموع ۳۳ نفر با هماهنگی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده، اما ثبت نام خود را تاکنون نهایی نکرده‌اند.

افرادی که هم اکنون در این کمیسیون ثبت نام ثبت نام کرده‌اند شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی روسیه و برخی از نامزد‌های معرفی شده توسط احزاب سیاسی این کشور می‌شوند.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه برای ۱۵ تا ۱۷ ماه مارس سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اولین سیاستمداری بود که از قصد خود برای شرکت در انتخابات آتی خبر داد. او پیشتر در مراسمی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های نظامی و افتخارآفرینان این کشور برای نامزدی در انتخابات پیش‌رو اعلام آمادگی کرده بود.

این پنجمین باری است که پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد خواهد شد و در صورت پیروزی در این دور از انتخابات، دوره ریاست وی تا ۶ سال دیگر یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی تمدید خواهد شد.

دوره فعلی ریاست جمهوری پوتین در هفتم مه ۲۰۲۴ میلادی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۰ میلادی (فروردین سال ۱۳۷۹) ۵۱. ۹۵ درصد آرا، در سال ۲۰۰۴ میلادی (اسفند سال ۱۳۸۲) ۷۱،۳۱ درصد آرا، در سال ۲۰۱۲ میلادی (اسفند سال ۱۳۹۰) ۶۳،۶ درصد آرا و در سال ۲۰۱۸ میلادی (اسفند سال ۱۳۹۶) ۷۶،۶۹درصد آرا را کسب کرده بود.

رئیس‌جمهوری فعلی روسیه به جز سال ۲۰۱۲ که از سوی حزب «روسیه متحد» نامزد انتخابات شد، در بقیه دوره‌ها به‌عنوان کاندیدای مستقل شرکت کرده است. تاکنون احزابی مانند «روسیه برابر: برای حقیقت»، «بازنشستگان روسیه برای عدالت اجتماعی» و «روسیه متحد» از کاندیداتوری پوتین حمایت کرده‌اند. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده