خیز کشتیرانی فرانسوی برای افزایش عبور و مرور از کانال سوئز-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خیز کشتیرانی فرانسوی برای افزایش عبور و مرور از کانال سوئز

شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور در پی شرایط دریای سرخ، پس از «ارزیابی چشم‌انداز امنیتی» در نظر دارد عبور و مرور کشتی‌های خود از کانال سوئز را افزایش دهد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۴۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ این شرکت در بیانیه‌ای گفت: برخی کشتی‌ها از دریای سرخ عبور کرده‌اند. این تصمیم بر اساس ارزیابی عمیق چشم‌انداز امنیتی و تعهد ما به امنیت و سلامت دریانوردهایمان اتخاذ شده است.

این بیانیه افزود: ما در حال بررسی طرح‌هایمان برای افزایش تدریجی شمار کشتی‌هایی هستیم که از کانال سوئز عبور می‌کنند. ما اوضاع را مرتبا رصد می‌کنیم و آماده‌ایم تا طرح‌های خود را تعدیل کرده و مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.

در هفته‌های اخیر شرکت‌هایی مانند مرسک، CMA CGM و «هاپاگ لوید» در پی حملات ارتش یمن به کشتی‌های همکار با رژیم صهیونیستی ترانزیت کشتی‌های خود در دریای سرخ را متوقف کرده و مسیر دریایی خود را به سمت آفریقای جنوبی تغییر دادند. این تصمیم هزینه‌های بیشتر سوخت و بیمه برای این شرکت‌ها به همراه داشته است.

شرکت دانمارکی مرسک یکشنبه اعلام کرد که با توجه به تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا، برای ازسرگیری فعالیت‌های کشتیرانی خود در دریای سرخ آماده می‌شود.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ستاد نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرده است در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های یمن در دریای سرخ به ائتلاف دریایی جدید به رهبری آمریکا پیوسته‌اند.

اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده