دانمارک در دریای سرخ به آمریکا می‌پیوندد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دانمارک در دریای سرخ به آمریکا می‌پیوندد

وزارت دفاع دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که به ائتلاف آمریکا در دریای سرخ به بهانه مقابله با حملات حوثی‌ها (انصارالله) در این منطقه خواهد پیوست.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۵۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ الجزیره انگلیسی گزارش داد: روز سه‌شنبه، دانمارک اعلام کرد که یک توافق دفاعی دوجانبه با آمریکا امضا کرده است که «دسترسی نیروی نظامی آمریکایی به خاک دانمارک را تسهیل می‌کند.»

در بحبوحه بحران در یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان، دولت جو بایدن در حال بررسی طرحی با هدف حمله نظامی به مواضع حوثی‌ها در یمن است.

روزنامه تلگراف در این خصوص نوشت: گفته می‌شود مقام‌های آمریکایی در حال ترسیم طرح‌هایی برای مداخله مستقیم نظامی به مواضع حوثی‌ها به‌دنبال حملات آن‌ها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و اختلال در مسیر دریایی هستند که یک دهم تجارت جهانی از طریق آن انجام می‌گیرد.

این رسانه افزود: روز سه‌شنبه حوثی‌های یمن اعلام کردند ک به حملات موشکی و پهپادی در همبستگی با مردم فلسطین ادامه می‌دهند. این در حالیست است که اعلام شده ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور به سرکردگی آمریکا چندین ناوجنگی را به منطقه اعزام خواهند کرد.

ساعاتی بعد از آن که شرکت نفتی بریتیش پترولیوم اعلام کرد که استفاده از مسیر دریای سرخ را برای ارسال محموله‌های خود به حالت تعلیق در می‌آورد، انگلیس به‌بهانه محافظت از کشتی‌های باربری به ائتلاف تحت امر آمریکا در این دریا پیوست.

دولت بایدن، ناو هواپیمابر دوایت ایزنهاور را به خلیج عدن در سواحل یمن و نزدیک تنگه باب المندب که حملات در آن صورت گرفته اعزام کرده است.

یک مقام نظامی آمریکا به تلگراف گفت: ما تهدید‌ها از سوی حوثی‌ها را بسیار جدی می‌گیرم، اما هیچ حرکتی را از قبل فاش نمی‌کنیم. نیرو‌های آمریکایی ذاتا حق دفاع از خود را دارند و اگر تصمیم به بکار بستن اقدامی داشته باشیم به انتخاب خود در زمان و مکان مقتضی آن را انجام خواهیم داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» افزود: نیرو‌های مسلح یمن دو کشتی (MSC Alanya و MSC PALATIUM III) را پس از خودداری آن‌ها از پاسخ به درخواست‌های نیروی دریایی یمن و شلیک‌های هشدار، هدف قرار دادند. به همه کشتی‌هایی که به بنادر جهان غیر از بنادر رژیم صهیونیستی رفت و آمد می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که به آن‌ها آسیبی نخواهد رسید، آن‌ها باید دستگاه‌های ناوبری و شناسایی خود را روشن نگه دارند.

سریع گفت: در هدف قراردادن هر کشتی که مفاد بیانیه‌های پیشین ما را نادیده بگیرد، تردید نخواهیم کرد. تا زمانی که خواسته‌ها و نیاز‌های دارویی و غذایی ساکنان غزه تامین نشود، به جلوگیری از حرکت همه کشتی‌هایی که به سوی بنادر سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌روند، ادامه می‌دهیم. این عملیات در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین و در اجرای فرامین رهبر انقلاب یمن و خواست ملت‌های آزاده جهان و ملت یمن و امت اسلامی انجام می‌شود. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار