درمان‌های خانگی آسم و سرفه-راهبرد معاصر

درمان‌های خانگی آسم و سرفه

آسم و سرفه دو مورد از شایع ترین مشکلات سلامتی هستند.البته هر دو با مراجعه به پزشک قابل درمان است.علاوه بر این،برخی درمان های سنتی برای این دو بیماری وجود دارد که می تواند به کاهش علائم کمک کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 10
کد خبر: ۲۲۲۷۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، همه افراد در مقطعی از زندگی خود معمولا از داروهای خانگی که با مواد طبیعی ساخته شده،استفاده می‌کنند.اثربخشی برخی از این داروها براساس پشتوانه علمی از خفیف تا متوسط متغیر است.


۱.داروی طبیعی پیاز و عسل
تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که پیاز خواص ضدباکتریایی دارد،به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند.این سبزی حتی بعد از پخته شدن اثرات ضدالتهابی قوی دارد و ترکیب پیاز با عسل به عنوان دارویی برای تسکین علائم عفونت‌های ریوی است.

 

ترکیبات:۲ عدد لیمو،۲ فنجان آب (۵۰۰ میلی لیتر)،نیم‌کیلو پیاز قرمز یا بنفش،۷ قاشق غذاخوری عسل(۱۷۵ گرم)

آماده سازی:در یک ماهیتابه،شکر را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید.مدام هم بزنید تا کاراملی شود.سپس پیاز خلال شده را اضافه کنید،آن را تفت دهید و بعد از چند دقیقه آب را اضافه کنید.سپس مخلوط را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.بعد از این‌که آب به میزان یک‌سوم پایین آمد،حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.سپس عسل و آبلیمو را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید.بگذارید یک شب بماند.روز بعد،مواد را صاف کرده و در یک ظرف شیشه ای بریزید و نگهداری کنید.در روز ۳ قاشق غذاخوری از این دارو استفاده کنید تا سرفه شما تسکین پیدا کند.

 

۲.داروهای مبتنی بر زنجبیل

زنجبیل نیز گزینه ای برای تسکین سرفه است.تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از ترکیبات زنجبیل مانند پلی ساکاریدها،باعث تسکین سرفه می‌شود.علاوه بر این،شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توان از خواص ضد التهابی و تعدیل‌کننده ایمنی آن برای بیماری‌های تنفسی استفاده کرد.اگر می خواهید از فواید زنجبیل بهره ببرید،می توانید آن را به روش های مختلفی مصرف کنید.در اینجا سه ​​مورد را پیشنهاد می کنیم:

جویدن زنجبیل تازه.

نوشیدن دم کرده زنجبیل(با کمی لیمو)

تهیه شربت عسل با زنجبیل.

 

شربت عسل و زنجبیل شاید یکی از شناخته شده ترین و سنتی‌ترین داروی تسکین تنفس است.

 

ترکیبات:۱ قاشق چایخوری عسل (۷.۵ گرم)،نصف قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده (۲ گرم)،اگر دوست داشتید می‌توانید آب لیمو و حبه سیر تازه را هم اضافه کنید.

 

آماده سازی:زنجبیل را به خوبی با عسل مخلوط کنید تا یک مخلوط به دست بیاید.از این دارو قبل از هر وعده غذایی به مقدار یک قاشق چایخوری مصرف کنید.

 

توجه: زنجبیل ممکن است در برخی موارد به‌ویژه درمان‌های دارویی منع مصرف داشته باشد.بنابراین توصیه می شود قبل از شروع مصرف،ابتدا با پزشک خود مشورت کنید./ صد آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار