افتتاح ۶۷ پروژه آب و فاضلاب در سفر ریاست‌جمهوری به هرمزگان-راهبرد معاصر

افتتاح ۶۷ پروژه آب و فاضلاب در سفر ریاست‌جمهوری به هرمزگان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۶۷ پروژه آب و فاضلاب و کلنگ‌زنی یک پروژه هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان انجام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 30
کد خبر: ۲۲۶۰۰۴

به گزارش راهرد معاصر؛ هاشم امینی با بیان اینکه دولت سیزدهم فصل جدیدی از خدمات‌رسانی در حوزه آبرسانی پس از انقلاب را گشوده است، افزود: استان هرمزگان به دلیل مسائل اقلیمی، شرایط شکننده‌تری در منابع آبی دارد و برای تأمین نیاز آبی آن باید پروژه‌های متعددی تعریف و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با نگاه متفاوت دولت سیزدهم شاهد به ثمر نشستن طرح‌های تأثیرگذار آبرسانی هستیم.

وی درباره جزئیات افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آب و فاضلاب در سفر آتی رئیس‌جمهوری ادامه داد: در این سفر ۶۷ پروژه در بخش آب و فاضلاب افتتاح و یک پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۶۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

امینی به جمعیت بهره‌مند شده از افتتاح ۶۷ پروژه سفر ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: با افتتاح پروژه‌های آبرسانی جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر در ۱۵۷ روستا و ۶ شهر از خدمات صنعت آب و فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: باسیاست وزارت نیرو در زمینه استفاده از آب دریا و بهره‌برداری از سامانه‌های آب‌شیرین‌کن، تحول اثربخشی در تأمین آب شرب شهرهای ساحلی استان‌های جنوب کشور و به‌ویژه جزیره قشم رخ‌داده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تشریح برخی خدمات ارائه‌شده در این پروژه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ۵ سایت تأسیسات نمک‌زدایی و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در سطح استان به میزان ۱۴۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، بهره‌برداری از مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر میناب و تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب روستای خمینی‌شهر بشاگرد و بهره‌برداری از ۶ پروژه توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس بخشی از خدمات انجام شده در این پروژه‌هاست که در آستانه دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده